Avatar billede hclisbedsted Seniormester
01. december 2019 - 17:23 Der er 10 kommentarer

se matador serie via pc til tv

jeg har matador serien på dvd plader, jeg har internet kabel forbindelse til mit tv fra min pc , spørgsmålet er om jeg kan se filmen på tv via min pc eller skal man have HDMI forbindelse for at se serien?
01. december 2019 - 17:56 #1
Du kan som udgangspunkt ikke overføre video/audio uden at bruge et dertil indrettet kabel. Video: HDMI, VGA eller DVI.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. december 2019 - 19:23 #2
Jeg har selv tilkoblet min stationære mit Sony TV via HDMI udgang på grafikkortet til en HDMI-indgang på tv´et. Det virker fortrinligt. :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. december 2019 - 20:48 #3
Hvis dit tv har mulighed for apps findes der måske en mulighed. Jeg har feks PLEX installeret på TV og en PLEX server på en PC og kan den vej streame film til TV'et
Læs om PLEX her https://www.plex.tv/
01. december 2019 - 20:54 #4
Der findes mange løsninger ala. Plex (Plex fungerer fx glimrende) men jeg fornemmede bare, at spørgsmålet var stillet med henblik på en lidt mere lavpraktisk løsning, hvorfor jeg valgte ikke at gå nærmere ind omkring streaming, wireless data mv.

Men betragtningen er bestemt absolut glimrende :)
Avatar billede kurtba Ekspert
01. december 2019 - 21:12 #5
Du skriver, at du har internet kabel tv forbindelse til dit tv fra din pc.
Så spørger jeg - hvad bruger du den forbindelse til? Hvad kan du via den forbindelse?
Hvilke forbindelser der er mulig afhænger meget af, hvilket tv man har.
Jeg har f.eks. et LG tv, hvor jeg sender signalet fra min pc trådløst til tv via en indbygget dlna forbindelse (når jeg afspiller film). Ellers streamer jeg via en chromecast, som jeg har monteret på pc.en, hvilket  også er trådløst. Mange tv har chromecast indbygget. Nogle bruger apple airplay. Endelig er der også den lette løsning med et hdmi kabel direkte fra pc til tv.
Så muligheder er der nok af - nok bare ikke lige den med din kablede internet forbindelse fra tv til pc.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
02. december 2019 - 08:44 #6
jeg har kabelforbindelse fra home-box til tv fordi trådløs drillede lidt, forbindelsen var ikke stabil, jeg streamer f.eks. billeder fra pc til tv, det kører fint. mit tv er tx-p42gt50y panasonic smart tv
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2019 - 12:07 #7
Burde du så ikke kunne streame video med evt. VLC afspilleren?
Avatar billede kurtba Ekspert
02. december 2019 - 19:46 #9
Hvilket program/hvordan får du streamet dine billeder til tv.et?
Som 220661 skriver, kan vlc måske være en mulighed, hvis du kan streame via netkablet. Så starter du filmen i vlc og vælger
Afspilning - Optegner og ser så om dit tv står som en mulighed der.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
03. december 2019 - 08:55 #10
jeg højreklikker på en billedfil, så kommer rullegardinet med en masse forslag, bld.andet enhedsstreaming og ud for det kommer navnet på vores tv og derefter kommer billedet på tv som skal være tændt før man går i gang.