Avatar billede Peter Olsen Seniormester
17. november 2019 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chrom browser i Windows 10 S

Jeg har tænkt mig at købe en computer med Intel® Core™ i3-8145U processor. og installere Chrome browser 64 bits. Er der nogle der har erfaringer med dette.
Giver det problemer.Den skal være standart browser.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skifte væk fra S tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2019 - 19:54 #1
Har ikke erfaring med Chrome browser, men kan ikke se et problem i det med din nye pc. :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2019 - 21:46 #2
Hvilke problemer mistænker du da du kan få?

Google Chrome er et helt almindeligt program som Adobe Reader, Microsoft Office, VLC Videoplayer o.s.v. - jeg har aldrig hørt der skulle være problemer på forskellige CPU´er.

Til gengæld ved jeg ikke hvad "S tilstand" er for noget?

Har jeg misforstået noget i spørgsmålet?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2019 - 02:25 #3
Du kan spare arbejdet med Chrome... næste version af microsoft edge er bygget over chromium motoren (den er meget Chrome) da M$ opgiver at vedligeholde egen kode. Ny edge er pt i beta, og meget stabil, så opdateringen er nok forår 2020.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
18. november 2019 - 12:14 #4
#2 Har jeg misforstået noget i spørgsmålet? JA
https://support.microsoft.com/en-us/help/4020089/windows-10-in-s-mode-faq

Tak for feedback til jer alle. Problemet er at Microsoft Windows 10 S kan give nogle problemer hvis den computer man har - har en bestemt CPU'er.

Fra Microsoft FAQ

Kan jeg indstille Google Chrome eller Firefox som min standardwebbrowser, når jeg bruger Windows 10 i S-tilstand?
Nej. Når du bruger Windows 10 i S-tilstand, er Microsoft Edge altid standardwebbrowser, og Bing er standardsøgemaskinen. Men du kan få adgang til andre browsere og søgemaskiner, mens du er i S-tilstand. Du kan downloade en hvilken som helst browser tilgængelig i Microsoft Store i Windows, og du kan navigere til ethvert andet websted for søgemaskiner.

Hvis du vil downloade en browser (eller et andet program), der ikke er i Microsoft Store, skal du permanent  skifte fra S-tilstand . Når du har skiftet, kan du derefter indstille din standardbrowser og søgemaskine til den, du vælger, men du kan ikke vende tilbage til S-tilstand igen.

Bemærk

Hvis din pc kører på en Qualcomm Snapdragon-processor, og du skifter fra S-tilstand, skal du installere 32-bit (x86) version af browseren. 64-bit (x64) apps kører ikke på en Windows 10-pc med en Snapdragon-processor.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 12:30 #5
Okay - det må jeg læse på, så jeg kan lære noget nyt i dag :-)

men som jeg læser det, er der kun problemer med Qualcomm Snapdragon CPU´er - som primært findes i ultra bærbare enheder (Tablets). Du skriver du har en Intel I3 CPU - den er med garanti 64bit baseret, så du har ikke nogen problemer der.

Men hvor kommer "S" funktionen så ind, siden den skal slås fra for at det overhovedet kan lade sig gøre at installere en 3. parts browser uden om Windows Store? - som jeg læser det, kan du så ikke skfte tilbage til "S" tilstand, og så er det vel at betragte som en helt almindelig windows?
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. november 2019 - 13:39 #6
Vær opmærksom på:

How do I get Windows 10 in S mode?
To get Windows 10 in S mode, you need the right volume license agreement and qualifying devices that are already enabled in S mode. Or you can work with the manufacturer or partner to get it installed when you buy a new device.