Avatar billede heenet Novice
14. november 2019 - 22:01 Der er 3 kommentarer

Program til håndtering af store XML filer

Jeg har behov for at hente store xml filer på nettet.
Det kan være 100.000+ rækker, så browseren har meget svært ved at vise det, og det er efterfølgende rimelig håbløst, at finde data.

Findes der et program som kan hente store xml filer fra en url hvor man efterfølgende kan filtrere, sortere, gruppere osv.?

På forhånd tak
Avatar billede wise Seniormester
14. november 2019 - 22:31 #1
Jeg bruger denne til at læse store xml filer.. den er super hurtig...
Men om den kan sortere etc ved jeg ikke. F8 formaterer det :-)

http://www.firstobject.com/dn_editor.htm
Avatar billede acore Ekspert
15. november 2019 - 08:43 #2
Hvis filen er så stor, at den ikke kan vies, så brug en "stream editor". I unix hedder den sed.

Tilsyneladende findes der xml udgaver af sed. Se fx http://xml-coreutils.sourceforge.net/xml-sed_man.html. Har ikke prøvet det.
Avatar billede acore Ekspert
15. november 2019 - 08:43 #3