Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2019 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Svensk krimeserie "Inden vi dør" - spilletid for hvert afsnit

Jeg er mildt sagt ved at være forvirret over den svenske tv-serie der i øjeblikket sendes fra DR 1.
Efter hvad jeg har kunnet finde frem til varer hvert afsnit knap én time, men når man kikker på tv-oversigten på DR Guiden ser det ud som om den varer knapt to timer (00:05 til 2:00).

  https://www.imdb.com/title/tt5598192/episodes?year=2017&ref_=tt_eps_yr_2017

For at gøre forvirringen total, ser det ud til at der i følge ovenstående link er hele ti afsnit og ikke fem som der stør i DR´s TV-Guide.

Håber at nogen kan hjælpe med en afklaring. På forhånd tak.

Mvh. ErikHg
Avatar billede falster Ekspert
13. november 2019 - 14:46 #1
Kender ikke serien.

Men et hurtigt bud: Passer "matematikken", hvis DR viser to afsnit i træk af gangen?
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2019 - 14:53 #2
Ifølge DR.DK sendes den fra 00.00 til 01.55, altså knapt 2 timer. Om det er 1 eller 2 afsnit vides ikke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2019 - 15:17 #3
#2 Speakeren siger "Nu sender vi andet afsnit af Inden vi dør", og det er det der undrer mig. Jeg samler programmerne sammen fra DR og ser først når de alle er sendt.
Avatar billede prox1 Forsker
13. november 2019 - 15:31 #4
Gør de tit. Det er imo forkert, fordi der i hver afsnit er et klimax, som seeren skal gruble over. Det går tabt når der ryger 2 afsnit ud samtidigt, så det er hverken 'directors-cut' eller særlig gennemtænkt, men hvem 'beskylder' DR for at gennemtænke tingene, før de bliver gjort.. Se bare på deres programoversigt -Ny fra Mandag
G r u f u l d..... https://www.dr.dk/drtv/tv-guide?channel_group=all
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2019 - 16:27 #5
#4 Dvs. at alle ti afsnit bliver til kun fem gange? Ja det er jo særdeles gennemtænk :-/
Det minder mig om en gang i 00´erne hvor DR sendt den britiske tv-serie "Folk og Fæ" der er i alt 87 afsnit eller rettere 90 inkl. de tre julespecials, men de kunne åbenbart ikke deres et-tabel hos DR, for der blev rodet rundt i numrene. Heldigvis blev serien senere udsendt på TV2 og der kan de alle i nummerorden.