Avatar billede rasmuso Seniormester
13. november 2019 - 11:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af "ASK" & "FILLIN"

Bruger Office365, Windows10, Word

Indsætter f.eks. {ASK 1ask 1ask \d ja o \×MERGEFORMAT}
Gemmer dokumentet som test.dotm

Når jeg så åbner det igen, hvordan starter jeg så "ASK"??
13. november 2019 - 12:17 #1
Hej
Du kan vælge at markerer alt (CTRL+A) og så vælge at opdaterer felter (F9). Så vises dialogbokse hvor du kan skrive.

Hvad er det du gerne vil opnå med funktionen??? Spørger fordi der er andre metoder til udfyldning som jeg synes er lettere at have med at gøre :-)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede rasmuso Seniormester
13. november 2019 - 12:32 #2
Hej Birthe
TAK for lynhurtigt godt svar!
Jeg vil bruge det til at udfylde en følgeseddel (og en kopi)
Navn og adresse hentes fra Outlook (Den del virker)
Så vil jeg gerne have et "tekstfelt" jeg udfylder en gang pr. Følgeseddel, og gentager teksten på kopien.
Håber det giver mening!?
13. november 2019 - 14:47 #3
Hej Igen
Ja det giver meget god mening.

Jeg ville bruge en dokumentegenskab i stedet for.
Hvis du bruger dokumentegenskaber (Indsæt --> Genvejselementer --> Dokumentegenskaber) så kan du indsætte den samme dokumentegenskab 2 gange. Når du så udfylder den 1. så spejles det automatisk i nr. 2. Brug f.eks. Egenskaben <Kommentar>.

Hvis det genere for meget at det vises i Stifinderen så bruge et kontrolelement.
Læs om kontrolelementerne her: https://support.office.com/da-dk/article/Oprette-formularer-som-brugere-udfylder-eller-udskriver-i-Word-040c5cc1-e309-445b-94ac-542f732c8c8b#text

Hvis du formaterer det 1. kontrolelement med en typografi og så benytter feltkoden: StyleRef i nr. 2 så spejler du teksten.

Slagord: KUN SKRIVE TINGENE 1 GANG :-)
Det er hurtigere og mindsker fejl

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede rasmuso Seniormester
14. november 2019 - 06:49 #4
TAK Bente
det var lige det sidste der hjalp!
Lidt tilpasninger med: Designtilstand i gruppen Kontrolelementer under fanen Udvikler. fuldender resultatet!

Mange tak for hjælpen!

mvg
Rasmus O.