Avatar billede sirkejser Juniormester
31. oktober 2019 - 23:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

En anonym anmeldelse til kommunen

Hej.
jeg har fået en anonym anmeldelse på, alt muligt sludder fra en anonym anmelder.
Kommunen har henlagt sagen da der intet var i det.
men jeg fik bare at vide det var sendt fra en iPhone og så kunne jeg se en email.
men kan det passe de kommunale systemer for anonyme anmeldelser virkelige er lavet så de intet gemmer, som feks afsender, ip mv?

jeg er krigsveteran og døjer med ptsd og så få denne ting går ind og roder i mit sind. vil egentligt gerne lige høre hvad grundlaget var for den anmeldelse  på en helt fredlig måde.
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2019 - 23:54 #1
Har du søgt aktindsigt i sagen?

Hvis der er en e-mail, kan du måske forsøge at skrive til den, hvis den er til vedkommende?

Det kan måske være relevant med anonyme anmeldelser nogle gange, fordi det kan få nogle ud af busken, der ellers ville holde sig tilbage. Andre gange er det bare en ubehagelig oplevelse, for den det går ud over - og fortæller mest om afsenderen. Det lyder sådan i dit tilfælde.
Avatar billede sirkejser Juniormester
01. november 2019 - 00:07 #2
jeg ringede til dem og spurgte om jeg kunne få andet info. men fyren sagde at man ikke gemmer det information da det er anonymt. men kan det også virkelig passe?
Avatar billede jalved Ekspert
01. november 2019 - 00:17 #3
Jeg ved ikke, hvordan det fungerer.

Jeg ville dog under alle omstændigheder skrive til dem og bede om aktindsigt i sagen. Så er de ifølge loven forpligtede til at udlevere, hvad de måtte have.

Måske er der ikke mere, end du allerede har fået at vide, men så er du i al fald sikker.
Avatar billede jalved Ekspert
01. november 2019 - 00:35 #4
Ofte kan du måske nogenlunde regne ud, hvem det kunne være. Spørgsmålet er, om det kan betale sig at gøre noget ved det.

Der er jo den mulighed at lave et opslag et sted, hvor vedkommende måske kunne formodes at læse dit svar - så får du i al fald sagt lidt af, hvad du tænker.

Men hvis det er muligt for dig, så er det bedste måske bare at ignorere det og så  bruge kræfterne på at holde dig selv ved godt mod.