Avatar billede Pletz123 Mester
31. oktober 2019 - 08:16 Der er 6 kommentarer

Anders And skrifttype

Jeg vil gerne skrive en overskrift med samme typer som der bruges på forsiden af Anders And bladet, hvor der står ANDERS AND & Co.

Det med at tilte bogstaverne lidt, og lade dem gå lidt ind over hinanden, kan jeg godt håndtere, hvis ikke fonten gør det af sig selv, men selve typen, et "tykt" bogstav med en sort kant, kan jeg ikke lige finde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2019 - 08:31 #1
Jeg kender ikke lige nogen font der matcher - men jeg tænker... - har du leget med WordArt i Word? - den kan jo "outline" alle fonte - og så er det bare at vælge en eksisterende som Comic Sans MS i fed...
Avatar billede Pletz123 Mester
31. oktober 2019 - 09:39 #2
Tak for dit svar.
Det er et skridt på vejen, men de bliver ikke tykke nok. Og jeg kan ikke finde en funktion der kan justere det. Findes den?
Avatar billede eurositi Ekspert
31. oktober 2019 - 11:27 #3
Denne TrueType-font har de rigtige bogstaver, men dog hverken overlap eller kontur:
https://www.dafont.com/grobold.font?text=DONALD+DUCK
Avatar billede Jan K Ekspert
31. oktober 2019 - 14:22 #4
Problemet skyldes nok at Anders And bladet ikke bruger en font, men en tegning.
Avatar billede Pletz123 Mester
31. oktober 2019 - 14:45 #5
Den font som eurositi linker til er ikke den korrekte. Men tak for forsøget.
Jan K har ret i at den er tegnet. Jeg ville bare prøve at finde en der ligner. Men jeg må nok finde blyanten frem. :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. oktober 2019 - 17:22 #6
Jan K har ret i, at det er en tegning.
Denne ligner til forveksling:
http://finnrasmus.dk/agentorange.ttf