Avatar billede Kevin N. Praktikant
23. oktober 2019 - 16:02 Der er 2 kommentarer

Automatisk hotspot fra mobil til biltablet

Hej guys.. Jeg vil høre om min tanke her overhovedet er mulig og dertil hvordan det gøres.

Sagen er internet i bilradioen. Nu aktiverer jeg min hotspot på mobilen og så er der net. Super simpelt egentligt, men når jeg går ud af bilen osv skal jeg sætte hotspot på igen. Er der en mulighed for at radioen selv aktiverer hotspottet som evt prio forbindelse eller hvad ved jeg.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2019 - 17:18 #1
jeg har løst det på en lidt anden måde. http://www.thansen.dk/elektriske-komponenter/mobiltilbehor/udstyr-til-bilen/bt-fm-transmitter-streaming-mb-bt56/n-238643216/pn-238306817/
så er der ikke noget hotspot aktiveret på tlf, og jeg sparer en masse strøm. Bluetooth kontakter dimsen, som sender via fm-båndet til min radio, der bare er indstillet til den valgte kanal.
Alt i bilen er så radio/musik streamet fra tlf, som ligger trygt i inderlomme mens jeg kører.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2019 - 08:21 #2
Du kan prøve Android-appen "Trigger": (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jwsoft.nfcactionlauncher)
Den kan en hulens masse automatisering, som bliver triggeret af nogen ting (kunne feks. være tilkobling af bluetooth, specielle gps-koordinater osv)