Avatar billede madsen666 Nybegynder
28. august 2001 - 11:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

HTML og printere!

Hej!

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan man laver html-sider så de ser godt ud på printere?
jeg skal have nogle tabeller der kan skrives ud i \"landscape\" så de fylder hele siden og er delt op på de rigtige steder, så der ikke kommer halve linier i slutningen af siderne.
Papirformatet skal være A4...
Avatar billede milo Nybegynder
28. august 2001 - 11:37 #1
Det kan du efter min erfaring ikke lave omtimalt i htmi...hvorfor ik word? :)
Avatar billede madsen666 Nybegynder
28. august 2001 - 11:46 #2
Fordi det er PHP-side der henter en masse fra en MySQL database som skal udskrives....
Avatar billede mrplov Nybegynder
28. august 2001 - 12:01 #3
evt. konverter det til pdf, php har funktioner dertil...
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2001 - 14:23 #4
Jo ældre html du bruger, jo mindre problem er det. Absolut placrede lag er fx noget bæ for mange printer og får dem til at spytte tonsvis af sider.

Tabeller kan godt lade sig gøre, men skal laves med omtanke ligesom andre steder. Du kan komme til at lave tabeller der ikke er plads til i bredden.

Flad tekst (evt i kolonner) er det nemmeste og tilpasser sig uden besvær til dit papir.

mvh JakobA
Avatar billede autodidakt Nybegynder
28. august 2001 - 17:11 #5
Hvis du laver siden i CSS så teksten sider urokkeligt fast, angiver størrelserne i pixel og faste størrelser på tabellerne også med CSS så kan du godt forudsige udseendet på udskriften.

Tekst typen Times New Romans er ser efter min menning bedst ud i print.