Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 16:30 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

Pludselig udfald af tilslutning til nettet

Windows 10
Jeg har for nylig sat en samleboks i mellen kablet og stikket til computeren.
Siden forekommer der ofte udfald (tab af forbindelse)
Jeg skiftede så samleboksen, med omhu og brug af den rigtige tang, men problemet kom igen.
Det forekommer både, når jeg går ind på nettet, og medens jeg er på.
Men mærkelig nok, kommer forbindelsen igen, når jeg tager stikket ud af computeren, og sætter det i igen.
Jeg har slettet netkort driverne og genstartet, men de kommer alle igen, og det undre mig ar der er så mange. https://ibb.co/StvPkkF
Boksen er af denne type.https://ibb.co/cJbt6gf
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 17:43 #1
Det lyder som om, at man prøvet sig lidt frem for at løse det. Det er forstået rigtigt fremgangsmåde, men at lade Windows 10 selv at finde driver er ikke altid løsning.

1. Find din producent model ud fra deres hjemmeside, og installer respektive netværkskort driver ind, så vil det nok virke efter hensigten.

2. Det er nok strømspare feature der deaktivere din internet forbindelse, for at spare strøm til din netværkskort adapter.

Se, dette video eksempel, men dette skal være din netværkskabel-adapter og ikke WiFi.

https://youtu.be/O3Nj9HZmm9U
Windows 10 Sådan deaktiveres WiFi Power Saver fra WiFi Adapter Driver Power Management

1. Højreklik på "WiFi".
2. Fanen "Åbn netværks- og internetindstillinger".
3. På venstre emneindstillinger, fanen "WiFi".
4. På højre emnerelaterede indstillinger, fanen "Skift adapterindstillinger".
5. Højreklik på din Netværkskort, og derefter på fanen Egenskaber.
6. Fanen "Konfigurer" og derefter fanen under fanen Strømstyring.
7. Fjern alle afkrydsningsfelter, dette sikrer ikke, at Netværkskort-adapteren ikke slukkes for at spare strøm.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 18:18 #2
Tak for dit indlæg. Jeg har set på det, men det ser anderledes ud på min Windows.
Ethernet står der, men ikke WiFi, og jeg kan heller ikke finde WiFi under "Søg"
Strømforsyningen står som balanceret. Jeg har prøvet at skifte til fuld ydeevne, men den hopper selv tilbage.
Jeg har heller ikke haft problemer før jeg satte samleboksen til.
Men jeg kan da prøve at se på driverne.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 18:21 #3
Ps det er en stationær computer uden WiFi, og der er heller ingen WiFi dongle.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 19:17 #4
" Jeg har prøvet at skifte til fuld ydeevne, men den hopper selv tilbage"??
Husker du at gemme dit valg?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 19:18 #5
Har du været i enhedshåndteringen og slået strømstyring fra for netkortet under egenskaber-strømstyring ?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 19:40 #6
Hej, ja jeg har gemt. Jeg har prøvet det før, med samme negative resultat. Det skulle nu undre mig, om netkortet pludselig mangler strøm.

Men enhedshåndtering  / egenskaber-strømstyring ?  Det har jeg ikke noget som hedder.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. oktober 2019 - 19:43 #7
det ligner kraftigt en ASUS Men uden Wi-Fi
https://ibb.co/2t08VzD
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 19:44 #8
Sådan ser min pc ud
https://ibb.co/JcnKmWN
Har du ikke tilsvarende for dit netkort?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 19:47 #9
#7 Ja du har ret. Det er en Asus fra TopData.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. oktober 2019 - 19:50 #10
Og så kunne du jo mangle væsentlige drivere især Chipset driveren.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 19:53 #11
#8 Jo nu fandt jeg det, under Realtec, og slog det fra. Men har det betydning, når der ikke er noget WiFi?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 19:56 #12
#10 Æh-ja? Det ved jeg virkelig ikke, men jeg kan da gå ind på Asus og prøve på, at få fat på en Chipset driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 19:57 #13
#11 Bruger du ikke lan kabel på den da?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 20:05 #14
#13 Jo det gør jeg, og når forbindelsen er der kører det rigtig godt.
171 / 34 Mbps.

Jeg er i gang med at se på chipset driveren, ved hjælp fra Speccy.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 20:07 #15
#4 Forstår stadig ikke du ikke kan opholde høj ydeevne under din strømstyring??
Det bør du kunne på en stationær pc.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 20:17 #16
#15 Nu ser det ud til at holde, skiftede til en anden strømstyrings plan.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2019 - 20:37 #17
Nu har jeg installeret en Chipset driver fra Asus og genstartet.
Der har nu ikke været udfald siden jeg slettede alle driverne og geninstallerede.
Nu får vi se, jeg vender i alt fald tilbage og fortæller hvordan det går.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 08:33 #18
#16 Det er godt. Det sikrer at Windows ikke går ind og piller ved hvornår "den" mener der skal spares på strømmen.
Har været udsat for dette nogle gange efterhånden.
Har oplevet at et netkort på en stationær pc gik ned på 5 mbit på netkortet i stedet for 100 mbit hastighed, kun på grund af strømstyring. Så er der ikke en helt speciel grund til at man skal "spare" så skal der være strøm på hele tiden.
Diske man ikke bruger så meget er fint at de lukker ned når de ikke bruges. Og en skærm er også fint. Men netværkskortet det er kedeligt hvis det "dør" midt i det hele :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 08:41 #19
Og ja for at komme ind på drivere som poko1 beskriver, så kan de også være skyld i udfald. Håber en opdatering og fastholdelse af en fast strømstyrings plan holder fast i forbindelsen på dit netkort så du ikke kommer til at bøvle med det mere.
Det er fint at Windows opdateres, men i nogle tilfælde kan drivere blive dårligere af disse opdateringer. Windows Update selv udsender i nogle tilfælde drivere til hardware, man simpelthen bliver nødt til at blokere for, da de ødelægger andet på pc. På min mors pc jeg opgraderede til Win 10 var jeg nødt til at gemme en driver, da "fly mode" på hendes pc stod og tændte og slukkede på hendes bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 12:16 #20
#18 Nej jeg kan heller ikke se meningen med strømbesparelse på en stationær.
Jeg har nu ikke oplevet fald i hastighed, det var enten eller.
Jeg har Driver booster kørende, jeg ved ikke hvor god den er, men jeg har ikke oplevet, at den har lavet numre.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 12:22 #21
Forbindelsen har nu, siden i går, været stabil, helt uden udfald.
Men hvad er årsagen? Sletning af driverne, mere strøm eller ny chipset driver, eller
både det ene og det andet.
Noget er i alt fald gået godt, og I skal alle have tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 14:04 #22
#20 Jeg anbefaler udelukkende at bruge producentens egen side til drivere. Har før brugt Slimdrivers, men gør det ikke mere. Er der ikke lige drivere på producents hjemmeside bruger jeg hardware id til at opsøge drivere med.
#21 Det er et godt spørgsmål?? Men alle de forslag der er givet peger i den rette retning, så det vil altid være proceduren på dette problem :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2019 - 14:11 #23
Det er jo stadig sådan at Slimdrive netop vælger Hardware id og går f.eks. ind på Nvidia og henter nyeste driver. og det er altid de nyeste opdaterede og så fortæller Slimdriver også hvis du allerede har den nyeste installeret Jeg bruger den flittigt.
og når den hentes får du jo Hardware id vist.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 14:27 #24
#23 Ok. Kan ikke lige huske hvordan den virker. Grund til jeg ikke bruger den mere er at jeg ved et tilfælde fik mere installeret med den end det jeg ønskede :-(
Måske det ikke var en officiel side jeg fik den fra dengang?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 15:04 #25
Jeg vil lige prøve Slimdrivers free.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2019 - 15:08 #26
Der kommer en fil med antivirus installation i starten tryk på Decline så burde du kun få slimdrive!
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 15:16 #27
#26 har du et link? Jeg har prøvet download fra to steder, men Malwarebyte fjerner nogle popups, så det ikke kan køre. Jeg kan deaktivere den funktion, men hvad så?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2019 - 15:43 #28
Jeg bruger denne og gør det fra iE11 Der kan du vælge hent alligevel
https://www.filehorse.com/download-slimdrivers/
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 16:40 #29
Det er det samme problem. Så snart Malwarebyte ser en pup bliver den fjernet.
Jeg prøver at deaktivere pup blokeringen og ser på Slimdrivers.
Jeg har det samme problem med iObit.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 17:00 #30
Så har jeg installeret Slimdrivers.  Den foretog en scanning og skrev
"forkert parameter" 0g frøs, så jeg var nød til at genstarte.
Jeg prøvede 2 gange, med samme resultat.
Parameter er jo bare et forhold i målingen, men men her siger det jo ikke noget konkret.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 17:11 #31
Prøvede en installation fra en anden side. Samme negative resultat.
"Forkert parameter" Men i det mindste fik jeg lov til bare at lukke programmet.
Jeg må nok opgive. Men tak alligevel. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2019 - 18:36 #32
Jeg bruger iE11 Explorer har Windows Defender og det kører uden problemer.
https://ibb.co/9NL4zmS
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 19:42 #33
Nu har jeg prøvet at installere Slimdrivers med Malwarebyte slået fra. Det lykkedes heller ikke. "Forkert parameter" og genstart for at lukke programmet ned.
Tak for din tålmodighed, min rækker ikke længere. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 19:53 #34
Tror jeg hopper af her ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 20:50 #35
Ja værsgo hop! 😁