Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2019 - 10:52 Der er 3 kommentarer

Mus - Dobbeltklik på højre side

Jeg har haft dette problem med at min mus (uanset hvilken af de to jeg bruger), at den vælger at køre sit eget spil...

Når jeg vælger at spille og trykker på højreklik (også zoom i skyldespil) kan den somme tider tro at jeg faktisk trykker 2-3 gange - Få gange vælger den simpelhen at gå i macro-mode og stopper ikke igen.

De kan være meget frustrende at spille så, og har prøvet at ændre indstilinger under "ydeligere musseindstillinger" under musseindstilinger.
Har også prøvet af køre en cmd funktion til at undersøge efter corrupte filer, dog tjekker den ikke alle.

Vil gerne tro at det har noget at gøre med min mus-driver - altså:
"Ydeligere musseindstilinger" -> Hardware: HID-kompatibel mus og/eller Synaptics SMBus ToruchPad.
eller en anden driver-downgrade/fix eks. USB.
For gider ikke til at genoprette min bærebar på ny.

Har ydeligere opdateret alle driver og fikset nVidia Geforece for nyligt og det havde ingen effekt.

Vil gerne vide hvad jeg kan gøre for at fikse dette. Nogle bud?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2019 - 14:31 #1
jeg har selv lige skiftet min mus, fordi efter 8 års brug, er den ene knap slidt op, og dobbeltklikker.

det tror jeg også din er. drivere begynder ikke bare at forårsage sådan noget...
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2019 - 17:29 #2
Det ligger sådan til at jeg både har en 6-årig mus som har samme problem.
Den første mus som jeg opgadede dette på var min 2- måneder gammel Logitech MX Master 2S som på ingen måde har fejlet andet (op til idag) en dette "dobbeltklik".

Får også en meddelse at min nye mus (via. USB-bluetooth) ikke er genkendelige, og derfor ikke fungere - det er højst sandsynlige noget i selve musen, - men at den gamle mus også får samme problem i samme periode, eftersom den heller aldrig har fejlet noget, giver det mig god grund til at sige at det højst sandsynlige ikke er selve musen - på den gamle enhed ihvertifald.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2019 - 22:02 #3
faktisk har jeg også lige opdaget at min mousepad også gøre dette - både højre og ventre klik...
dog kun i spotify??