Avatar billede damvad Praktikant
10. oktober 2019 - 16:33 Der er 4 kommentarer

linksys router i stedet for waoo

Hej er der nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har Waoo.
Jeg har købt en linksys ea7500 max-stream ac1900 mu-mimo gigabit router, den har jeg tilsluttet, waoo indgangen og sat den ene smartboks, på med kabel på den nye router. Men nu har jeg de nye indgang, men også de gamle. Er der en der kan fortælle mig hvorfor?
Skal smartboksene ikke være på? Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2019 - 19:17 #1
Forstår ikke helt spørgsmålet. Prøv at uddybe.
Men du har nok 2 dhcp servere kørende. Du skal slå den fra i waoo boksen, eller i din router.
Avatar billede damvad Praktikant
11. oktober 2019 - 12:31 #2
Jeg har ikke så meget forstand på det.
hvordan gør jeg det?
har jeg gjort noget forkert?
kommer de i konflikt med hinanden, når begge kører?
Avatar billede INK Ekspert
11. oktober 2019 - 15:48 #3
En router indeholder en DHCP server, der tildeler de enkelte tilsluttede enheder en IP-adresse. Der bør på et almindeligt hjemmenetværk kun være én DHCP server i funktion. Du skal logge ind på én af dine routere som administrator, og slå den fra (kaldes også bridge mode).
Avatar billede damvad Praktikant
12. oktober 2019 - 00:58 #4
Mange tak det vil jeg prøve i morgen.