Avatar billede convinius Nybegynder
28. august 2001 - 10:20 Der er 13 kommentarer og
7 løsninger

flash-vurdering

Kære venner

Jeg er netop lige blevet færdig med en webside. Men vil gerne have nogen kommentar til websiden.

Jeg vil først og fremmest høre om designet. Vi har prøvet at lave et minimalitisk webside der er let at gå rundt i.

Så vil jeg gerne høre hvordan man gør skriften skarp, jeg har fået et svar, men det hjalp ikke. SÅ jeg håber en af jer kan hjælpe. Hvad med billederne. Hvorfor er de ikke skarpe!?

Tjaa....så vil jeg høre om i alle kan se siden...hehe. - Man ved jo aldrig med de computer.

Siden ligger på www.desert.dk

jaa...hvad mere....ja det er jo bare det. jo, jeg er ved at lave HTML versionen nu.

Men kan man lave en hoved side der henviser til flash hvis man har flash plug-in og henviser til html hvis man ikke har flash plug-in.

Håber i kan hjælpe mig.....ha det godt så længe.

God fornøjelse!
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 10:22 #1
Tjae..man kan jo spørge sig selv om hvorfor den skulle være lavet i Flash. I HTML kan du lave præcist det samme...Siden er ret kedelig, og fonten er endnu værre.

6@13
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 10:26 #2
Selve designet synes jeg er nydeligt. Dog er der en kæmpe fejl. Du bruger flash hvor flash ikke er nødvendigt. Hvis vi trækker det lille \"gummi-logo\" i starten fra er der intet der nødvendiggør flash.

Havde du lavet det i html havde du fået 9@13, men du har lavet det i flash og det er overkill derfor 7@13.

/Nikolaj
Avatar billede convinius Nybegynder
28. august 2001 - 10:27 #3
jeps....jamen så skal du sige mig hvorfor den er kedelig.  *S* hvad er en sjov webside.  :-)
Avatar billede convinius Nybegynder
28. august 2001 - 10:33 #4
okay så har jeg lige et sørgsmål til dig nikolajdu
- Det var først meningen at lave en webside i html som lignede den der og lave derefter en anderledes flash. - men vi bestemte os for at lave begge sider helt ens.....ja du har ret...man behøvede ikke flash. - Den med logoet kan man da sagtens lave i html.......det skal bare være en gif fil.....der ikke har en loop(tror jeg det hedder). dvs ikke gentager sig mange gange.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 10:39 #5
convinius> Den er kedelig på grund af farverne, fontene og manglen på liv.

Jeg beder ikke om animerede gif-filer, men noget design som man kan se der er kælet for. Det kan stadig godt være rimeligt simpelt og brugervenligt alligevel..

Avatar billede Daniel.E Praktikant
28. august 2001 - 10:45 #6
Selve siden ser ok ud, men der mangler nogle farver.
Det er ligesom en ørken den er også flot, men hvis der var nogle træer så ville det pynte meget.

Du skulle måske prøve at arbejde lidt med dine farver, og som El barto sagde det kunne lige så godst være lavet i HTML, men det er jo op til dig.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
28. august 2001 - 10:45 #7
Hov jeg skulle jo lave et svar!!
Avatar billede convinius Nybegynder
28. august 2001 - 10:53 #8
nu tager jeg til min kolegga og snakker om det.....
Avatar billede convinius Nybegynder
28. august 2001 - 10:56 #9
forresten ale billeder er vores.....det er ikke nogen vi har hugget....*S* - Vi har selv taget dem i går og i foregårs.
Avatar billede kennith Nybegynder
29. august 2001 - 10:30 #10
Hvis i selv har taget billederne så ved jeg ikke hvad i har gjort galt men hvis ikke i allerede har gjort det så prøv at tage dem om i den mindste størelse med højeste opløsning. Der efter laver du en resize i et program som Photoshop det giver nogle gode resultater. Du skal lave det i samme størrelse som du skal bruge det i. Hvis billedet er uskrapt på originalen eller det færdige billede så prøv at bruge shapen. Når du gemmer det så brug den mindst mulige komprimering. hvis det bliver for stort skal du have fat i et program som SmartSaver Pro og optimere det der (kanon program, nærmest undværligt hvis du vil arbejde med grafik til web sider). hvis du vil have noget af det uddybet så dkriv igen

Kennith
Avatar billede knast Nybegynder
29. august 2001 - 11:18 #11
je synes nu siden er ret flot, men teksten er næsten ulæselig.

8@13
Avatar billede 7th Praktikant
29. august 2001 - 11:39 #12
Ikke meget flash over den, og teksten er ulæselig.
Avatar billede convinius Nybegynder
29. august 2001 - 14:49 #13
alle siger at teksten er ulæselig.....men jeg skal jo vide hvordan man kan lave teksten sådan at den ikke er ulæselig.....
Avatar billede michael.b Nybegynder
29. august 2001 - 19:39 #14
Kritik:
-Kedelige farver -meget kedelige farver!!!!!!\'
-Udskift Flash med HTML! Det bliver jo ikke udnyttet!
-Grim font
-I det hele taget- kedelig side!
-Alt for meget tekst
-Intet \"spændende\"

Ros:
-God menu! (Bortset fra alt kritikken ovenfor)
-Enkel side!

Karakter:
6@13

/Michael
Avatar billede convinius Nybegynder
02. september 2001 - 09:18 #15
okay vi har hermed besluttet at lave et helt nyt design...med nye farver...!!?? så jeg vender tilbage når siden er helt færdig...det blver den inden for 3-4 dage.  hej hej
Avatar billede cyberbat Nybegynder
02. september 2001 - 12:18 #16
7@13
Teksten er alt for utydelig....
Avatar billede cyberbat Nybegynder
02. september 2001 - 12:18 #17
svar...
Avatar billede convinius Nybegynder
02. september 2001 - 18:46 #18
ja det er netop derfor vi har tænkt os at lave den helt om. Det er pga. tekst type....og at den er for kedelig.....så jeg håber den her løser nogen af de problemer. den kommer nok ud i aften eller imorgen aften.
Avatar billede convinius Nybegynder
04. september 2001 - 00:59 #19
Nu skal i se rettelserne....nu skal i så bedømme den igen...nu har jeg gjort mit for at gøre den bedre.
Avatar billede cyberbat Nybegynder
07. september 2001 - 13:08 #20
Hold da kæft jeg kan slet ikke se den tekst, det er da i hvert fald ikke lavet om...! Du er vist nødt til at arbejde totalt på siden og den flash er stadig ikke nødvendig, så 6@13