Avatar billede Andrea Novice
03. oktober 2019 - 08:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

winzip til mac

Jeg har købt WinZip til Mac, installeret og forsøgt at åbne en zipfil - men det virker ikke for mig. Når jeg skal finde min åbnede fil i finder, overførsler, står den stadig som en zip fil og så kommer jeg ikke længere.
Hvad gør jeg forkert? Jeg er absolut ikke computer freak, men skal bruge den åbnede fil i mit firma.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2019 - 09:33 #1
det bliver ved med at være en zip-fil - det udpakkede indhold ligger typisk i en mappe samme sted.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2019 - 11:29 #2
du skal VIDE hvor du udpakker zip filen til
Avatar billede Andrea Novice
03. oktober 2019 - 20:01 #3
Jeg kan stadig ikke finde ud af det - kan det betyde noget, at filen bliver til en ods fil?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2019 - 20:37 #4
Ods skal åbnes med et regneark. OpenOffice og Excel kan det. Jeg ved ikke, om Mac’s egen kan.
Avatar billede Andrea Novice
05. oktober 2019 - 20:46 #5
Tak for hjælpen Claes57, jeg installerede Excel på min macbook og straks kunne jeg åbne filen.
Mvh Andrea