Avatar billede Marie Mester
26. september 2019 - 13:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

udskrivning af pbs-oversigter fra e-boks

Hvorfor kan hver side ikke udskrives på et a4-ark. Der kommer for hver side en ekstra tom side med en lyserød bjælke foroven.
Og hvorfor kan jeg ikke bestille udskrift af side 1, side 3 og side 5 for at undgå alt det papirspild. Udskriftsboksen vil ikke tage 1, 3, 5. Beder om f. eks.1-2  i stedet for.
E-boks kan ikke hjælpe og banken kender heller ikke til problemet.
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. september 2019 - 14:18 #1
Prøv at downloade pdf - og åbne i AcrobatReader  og udskriv derfra - det gør jeg ofte fra eboks - for at få "normale"  udskrifter !
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2019 - 14:31 #2
man kunne også bare tro på eboks, og lade det ligge der, og spare naturen for en masse print.
Avatar billede Marie Mester
26. september 2019 - 15:24 #3
En ting er udskrifterne fra e-boks.

Men jeg har generelt det problem, når jeg f.eks er inde i edge, at udskriftsbestillingen ikke vil springe sider over. Jeg skriver måske forkert  f. eks 1, 3, 5    Hvordan gør man det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2019 - 15:46 #4
Hvis den kun sætter lidt på side 2, så er det ikke side 2, men en justeringsfejl. Tjek, at der ved udskrift er valgt A4 papir, og at printeren er sat til samme format.
Hvis den ene er letter (amerikansk format) så vælter siderne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. september 2019 - 16:00 #5
#3 Hvis de tal du skriver er nøjagtig det du skriver i print, kan - måske hjælpe.
Dvs. 1-3-5 Det gør jeg, og det fungerer ;-)
Avatar billede Marie Mester
26. september 2019 - 17:48 #6
ja det er kun den nederste del af side 1 o.s.v. , der går over på særskilt side, men hvis der reelt kun er 3 sider, så står der i udskrivningsbilledet , at der er 5 sider, og man kan bladre mellem alle 5.
Ang. justeringsfejl, så opstår det fænomen kun ved udskrift af de bs-udskrifter. Der er ingen problemer med nogen som helst andre udskrifter.

Ang. generelt at evt. skrive 1-3-5, så vil jeg prøve det, men hvis jeg kun skal udskrive side 1 og 3, så virker det i hvert fald ikke, for så skulle jeg altså skrive 1-3, og ikke 1, 3 , men det giver med garanti udskrift af siderne 1, 2 og 3! Så hvordan mon man kan få udskrevet kun siderne 1 og 3?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2019 - 18:35 #7
igen - hvis den ene er
Letter : 279 højde på din udskrift/printer
og den anden er
A4: 297, så mangler du 14 mm, og de kommer på ned på næste side for sig selv.
Typisk er alt fra dk sat i A4, og hvis din printer eller pdf-opsætning er us-format i Letter, så går det galt.
Tjek, tjek, og tjek en gang til.
Avatar billede Marie Mester
27. september 2019 - 09:50 #8
Ang. at tjekke for A4 kontra letter, så aner jeg ikke, hvor og hvordan jeg skal gøre det.

Ang. generelt at  springe sider over i udskriften, så skriver den, at 1-3-5 er ugyldigt at skrive. Så jeg har stadig ingen løsning på det, måske kan jeg bare ikke gøre det.
Avatar billede Marie Mester
27. september 2019 - 16:59 #9
En omhyggelig medarbejder hos Microsoft har måttet konstatere, at den udskriftsfunktion, som bruges af Edge- browseren simpelthen ikke kan udskrive andet end et ubrudt sideinterval.
Hun hjalp også med at få fat i AcrobatReader , så problemerne skulle kunne løses med udskrift her.
Nu har jeg i øvrigt skiftet til Google Crome browseren, hvor udskrift af BS-udskrifter heller ikke giver problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2019 - 17:19 #10
Tak for info - du kan glæde dig til, at edge udgår, og microsoft vil bruge en Chrome-klon fremover - den kan allerede nu hentes i beta-version til test for nørder.
Avatar billede MADOlsen Forsker
30. september 2019 - 10:07 #11
Godt at du fik det løst! :-) Og så skal du lige roses for at komme med en udførlig beskrivelse af løsningen på dit problem. Så kan andre, der evt. bøvler med det samme, jo se, hvordan du fik det løst :-)