Avatar billede HBorg Juniormester
25. september 2019 - 17:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk datosortering eller knap hertil.

Hej alle eksperter.

Jeg har dette regneark. Arket er beskyttet normalt, så der kun kan ændres i de grå felter og i sidste kolonne kun af en bestemt person.

Jeg vil gerne have en (Automatisk) dato sortering i række C med ældste datoer øverst.

a)    Denne sortering tænker jeg kan ske automatisk når datoen i aktuel celle f.eks. i celle C8 er indtastet, så der automatisk dato sorteres.
Er det muligt og hvordan? (arket er beskyttet i visse celler)

b)    Alternativt, kan man indsætte en ”knap” eller lign, som udfører denne datosortering ved tryk på knappen (arket er beskyttet i visse celler) Hvordan går man dette?

Excel arket findes her beskyttet - https://drive.google.com/file/d/1-S5eTaPAX45u1Znj3-sChX1f7yp2Vqvo/view?usp=sharing

Excel ark er her ikke beskyttet - https://drive.google.com/file/d/12uPCV6jV8gIwfVGbIHUl9JEPJMxRzm7x/view?usp=sharing

Håber ovenstående er forståeligt. :)

Gode råd og løsninger modtages med kyshånd.

Vh Henrik
Avatar billede HBorg Juniormester
25. september 2019 - 18:01 #1
P.S: Skal virke i office 365.
Avatar billede HBorg Juniormester
25. september 2019 - 18:24 #2
OBS. Se det under fanen i ark 2 :)
Avatar billede HBorg Juniormester
25. september 2019 - 19:39 #4
Hej Jan.
Kan desværre ikke få det til at virke!
Sætter disse tre dage ind og trykke på sorter, men den beholder den 03-05-2019 nederst.

https://drive.google.com/open?id=1Qwu1IP4b0fhqG0QBYMZuLyHMVUuK1ZLg

Vh Henrik
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
25. september 2019 - 22:59 #5
prøv nu
Avatar billede HBorg Juniormester
26. september 2019 - 02:00 #6
Hej Jan.
Nu virker det helt perfekt. Det er jeg super glad for - tusind tak Jan.
Dejligt at der er så dygtige og hjælpsomme folk som dig, det er jo en fornøjelse når det virker - som man tænker.
Hvordan er det med point, kan man stadigvæk give det?

Mange tak, venlig hilsen
Henrik Borg
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
26. september 2019 - 08:13 #7
velbekomme ej point