Avatar billede Julle Grav Praktikant
22. september 2019 - 19:36 Der er 13 kommentarer

Airties 4930 forkert password

Hej

Jeg har fornyligt købt 5 Airties 4930 og et par af husstandens iPads kan ikke komme på netværket. Når jeg taster koden kommer meddelelse om forkert kodeord. Alle vores andre mobiltelefoner, Chromecast mf kan sagtens komme på WiFi med samme kodeord. Nogle ideer?

Vh, julle
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2019 - 20:37 #1
Tjek at dine iPads understøtter den kryptering, du har valgt på netværket?
Avatar billede Julle Grav Praktikant
22. september 2019 - 21:03 #2
Tak, tjekker lige op på det i morgen.
Avatar billede Julle Grav Praktikant
24. september 2019 - 08:05 #3
Hej igen

Jeg fik knægte til ak kikke på det og der var umiddelbart ikke noget på iPads som kunne ændres så han genstartede alle 5 Airties og så kom alle enheder på igen på nær min mobil som hoppe af og på som vinden blæser. Skriver: søger efter WiFi, gemt og så deaktiveret. Hvis jeg går i det fjerneste hjørne af huset så logger min mobil på med det samme og jeg kan så "tage WiFi" med tilbage midt i huset og så bliver mobile på. Mærkeligt pis🤔
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2019 - 14:14 #4
Det kunne godt tyde på at det mesh-netværk, I har kørende med de AirTies-boxe er en smule ustabilt. I kan prøve at flytte lidt rundt på enhederne og se om det måske giver en mere stabil dækning?
Ellers er næste løsningsforslag at vente på at der kommer en opdatering af deres firmware, men det er jo i sagens natur en lidt åben løsning....
02. november 2019 - 16:21 #5
Har du fået det løst?

Jeg / vi døjer med det samme problem, blot på Androide telefoner (samsung)

Jeg har pt. 3 kørende, men har en 4de stående der ikke er pakket ud.

Jeg kører kablet til alle 3, de sidder i hver sin port på routeren.
Den ene har dog en tv-boks på.
Jeg har ændret adgangs kode og SSID, så den er den samme som på mit gamle AP, så vi ikke har skullet ændre adgangs kode på alle enheder.

Lige pludseligt kan enhederne bare ikke logge på WIFI.

Jeg har prøvet at nulstille alle boostere.
Prøvet at slette netværket i en af enhederne.

Sidst jeg chekkede var der ikke en ny FW.
Avatar billede Cannius75 Novice
06. november 2019 - 00:46 #6
Jeg havde samme problem, primært med Apple-produkter, der hele tiden tabte forbindelsen og efterfølgende meddelte, at koden til netværket var forkert.
Min løsning var at reset’te alle tre Airties og lave opsætningen igen, denne gang med den vigtige detalje at give netværk/SSID samme navn og password som på routeren fra Yousee, altså det oprindelige netværksnavn og kode. Husk også at slukke for wifi på dit yousee-modem, når Airties er sat op med nyt/gammelt SSID.
06. november 2019 - 18:23 #7
@ #6. Tusinde tak Cannius.

2 små tillægs spørgsmål.

Havde du Wifi slået til på Routeren, men du reconfigurerede Boosterne?
Det kunne måske være en vigtig detalje. Jeg har prøvet at starte forfra, med mit eget SSID, men WIFI var slået fra på routeren, under reconfiguration.

Det andet spørgsmål.
Jeg har jo kapret en anden brugers spørgsmål,. Så hvis du gerne vil have at jeg markere dit svar som et svar, vil jeg gerne oprette et nyt spørgsmål med henvisning til dette.
Og Test tiden er desværre nogle uger.
Avatar billede Cannius75 Novice
06. november 2019 - 19:59 #8
@rogerrabbit:

Ja, jeg resatte (reset i datid?) både Yousees Sagemcom router og mine tre Airties og startede helt forfra med wifi slået til på Yousee-routeren indtil opsætningen af “de tre små” var på plads.

Kapr (kapre i bydeform?) du bare løs, helt fint med mig.
07. november 2019 - 08:51 #9
Tusinde tak Cannius.
29. december 2019 - 19:11 #10
Glædelig jul til alle.
@Cannius (#6 og 8).
Først og fremmest, tak for hjælpen.
Jeg har fulgt din vejledning, og tak for den, det har desværre ikke virket på androide.

Jeg har surfet nettet, og det tyder på at androide ikke har det så godt med wifi, og måske skal vi have clearet cachen på androide.

Jeg har, ud over din vejledning, oprettet et gæste netværk, og det kommer vi på med det samme, mens det stadig fejler på det "andet" netværk på de samme "access points".

Jeg har dog hørt, så sent som i går, at YouSee har problemer med deres boks, og hvis en FW upgrade ikke virker, skal de ud og skifte x tusinde bokse. Om det lige hjælper mig ved jeg ikke.

Godt nytår, lige om lidt til jer alle.
08. februar 2020 - 14:09 #11
@#8
Hej Cannius
En lille update, og undskyld den lange test tid.

Jeg har fulgt dit råd. Det har ikke fikset mit problem.
Men jeg er overbevist om at du har fat i det rette. Så jeg skal arbejde lidt videre.

Det virker stadig ikke ordenligt.
Gæste netværket virker perfekt.
Jeg har lige fået IPhone, og den melder forkert password, i modsætning til Android, der bare siger den ikke kan finde ud af det.
Avatar billede Cannius75 Novice
08. februar 2020 - 14:40 #12
Har selv skiftet Yousee ud med Fastspeed (samme linje, nøjagtig samme modem, men lavere pris) og havde derefter store problemer med Airties 4930’erne.

Faktisk så store, at jeg gav op og skiftede til Google Wifi, som bare virker!

Netop “forkert password” var den helt store udfordring med Airties og Apple - kørte fint på Windows og Android.....?

Jeg har nu kørt med Google Wifi et par måneder og har måttet genstarte router/modem to gange, hvilket var en ugentlig (og indimellem daglig) begivenhed med Yousee og Airties.
08. februar 2020 - 15:32 #13
@#12 Tak :)

Tror problemet består mellem air ties og router, Air ties vil måske gerne have PW fra Air ties "1", og router sit eget PW.

Jeg kan ikke vælge, men må kæmpe videre.