Avatar billede bios Nybegynder
19. maj 1999 - 23:26 Der er 37 kommentarer

Auto eller ikke ????

Jeg har reset min Bios, nu overvejer jeg om min hd. skal loades Automatisk eller indstilles hvad er smartes
Avatar billede cybles Nybegynder
19. maj 1999 - 23:30 #1
Det er bedst at loade den automatisk.
Avatar billede cybles Nybegynder
19. maj 1999 - 23:32 #2
Hvis ikke det virker kan du jo alt tid fyre de parameter af der skal til før at den køre, men det vil (næsten) altid være bedst at benytte en automatisk konfigurtaion.
Avatar billede snowball Novice
20. maj 1999 - 08:08 #3
Hvis man ikke skifter HD'er med jævne mellemrum, så kan jeg ærlig talt ikke se fordelen ved at sætte den til automatisk. Tværtimod
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. maj 1999 - 12:01 #4
enig med snowball...
det tager nogle sekunder af opstarten at den skal finde disken....

jeg ville bare autodetecte HD'en inde i BIOS og så skrive NONE ved alle de steder der ikke er fundet harddiske...

så finder den nemlig selv cd-rom drevet når den starter op.
Avatar billede cybles Nybegynder
20. maj 1999 - 12:28 #5
cybresben det er jo det jeg siger autodetect disken.
Avatar billede bios Nybegynder
20. maj 1999 - 13:11 #6
Savner nogle agumenter
Avatar billede cybles Nybegynder
20. maj 1999 - 13:14 #7
Bios argumentet må være det at det er det nemmeste.
Avatar billede snowball Novice
20. maj 1999 - 13:54 #8
øøøhhhh cyberesben....du skriver at du er ening med mig, men så bagefter skriver du at du ville sætte den på automatisk, og jeg skrev det modsatte!!!
Avatar billede snowball Novice
20. maj 1999 - 13:56 #9
Argumenterne må være, at det gi'r en lidt hurtigere opstart hvis man ikke sætter den til at autodetecte diskene. Men hvis du med jævne mellemrum skifter dine HD'er, så er jeg enig i, at det er bedere at sætte den til automatisk at detecte HD'erne.
Avatar billede jinxed Nybegynder
20. maj 1999 - 14:26 #10
Sikken en forviring! Jeg holder på det er smartest at bruge bios's autodetect IDE HD, den sætter selv cylinder og alt det sh*t (i.e. den sætter hd'en til user defined) og du sparer et sekund eller to når du starter maskinen.

Jinxed ; )
Avatar billede cybles Nybegynder
20. maj 1999 - 14:28 #11
Hørt :-)))))
Avatar billede snowball Novice
20. maj 1999 - 15:56 #12
Jeg vil da nu ikke ligefrem mene, at man sparer tid ved opstart når maskinen først skal til at detecte HD'er. Det skal afprøves, og det gør jeg når jeg kommer hjem, og så skriver jeg resultatet her i morgen
Avatar billede jinxed Nybegynder
20. maj 1999 - 16:34 #13
Når man bruger biosens autodetect sætter den hd'en til "user" med cylinderer og hele svineriget. Hvis man derimod sætter hd'en til "auto" tager det puteren et par sekunder på at finde hd'en : )

Jeg ville bare lige skære det ud ; )
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. maj 1999 - 20:24 #14
TIL ALLE:

jeg skriver at man skal gå ind i bios og vælge IDE HDD autodetect, hvorefter den finder harddisken og skriver dens oplysninger som f.eks. PRI. master

PRI. slave og de sekundære sætter man til none, og så funger det... det er meget hurtigere under opstart, og den finder CD-ROM drevet alligevel
Avatar billede pcfreak Nybegynder
23. maj 1999 - 21:51 #15
Auto er helt klart det smarteste da ingen ting kan stå fejl, og så går det heller ikke langsommere i opstarten, så det er faktisk ikke så stort et valg igen :)))

af hensyn med tiden i opstarten så er det HØJST 1-2 sek den skal brugere længere SÅ HVAD?
Avatar billede yebzqey Nybegynder
25. maj 1999 - 01:43 #16
PCfreak> Enig!

Desuden kan man altid se om alt er i orden når den søger efter harddisken under opstarten...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. maj 1999 - 01:48 #17
yebzqey>> man kunne jo også samle computeren, lade være med at rode med den så tit og så sætte den til at det er defineret i forvejen...

det er lidt nemmere, ikke?

så tager det lidt kortere tid til at starte op
Avatar billede pgj35 Nybegynder
27. maj 1999 - 13:21 #18
Du skal helt klart loade den først :o)
Avatar billede badguy Nybegynder
27. maj 1999 - 20:17 #19
pgj>> FORMULER dig...
Avatar billede pgj35 Nybegynder
27. maj 1999 - 22:07 #20
Hvad siger BadGuy nu???

...Gå dog hjem og VUG!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. maj 1999 - 23:01 #21
pgj>> hvad mener du med at loade den først??

automatisk hver gang eller en enkelt gang i bios setup?
Avatar billede pgj35 Nybegynder
28. maj 1999 - 07:43 #22
...Auto :o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. maj 1999 - 13:25 #23
nej det er ikke bedst...

det bedste er sgu at definere harddiskene en gang for alle og så sætte resten til none
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 1999 - 23:47 #24
Hvornår begynder i at slås om det !!!!

Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 23:48 #25
:-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:57 #26
det er alle de andre der ikke fatter noget
Avatar billede martinhps Nybegynder
03. juni 1999 - 11:35 #27
Det kan ikke betale sig at gøre det manuelt
automatisk er medte hurtiger og nemmer man instiler den kun vil man har en spechel hadisk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 13:18 #28
martin>> automatisk er IKKE hurtigere
Avatar billede joker73arb Nybegynder
09. juni 1999 - 10:14 #29
Løsning:
AUTO vil kun være en optimal løsning hvis man jævnligt skifter HDD (eks. med harddiskskuffer), ellers kan du lige så godt give din harddisk en fast værdi. Så slipper du samtidigt for at vente på at BOIS skal ind og autodetecte den ved hver opstart. Hvis du angiver en fast værdi gøres det således:

AWARD BIOS...
1)vælg først "IDE HDD AUTO DEECTION"
2)I hoved emnuen vælg da "STANDARD CMOS SETUP". under TYPE må der ikke stå AUTO, men derimos USER.

AMI BIOS...
1)I UTILITY vinduet, vælg da DETECT MASTER.
2)I SETUP vinduet dobbeltklik på STANDARD og herefter på MASTER DISK. denne skalligeledes stå til USER..

håber det hjælper..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 00:30 #30
joker>> you're my homie!

ENDELIG EN DER ER ENIG MED MIG!!!!
Avatar billede lasse1 Nybegynder
10. juni 1999 - 00:34 #31
Køb SCSI.

Køb SCSI
Avatar billede joker73arb Nybegynder
14. juni 1999 - 13:18 #32
host....hark.....host(point)...host..
Avatar billede joker73arb Nybegynder
02. juli 1999 - 10:32 #33
Hvad sker der her...bliver der accepteret noget eller hvad....

Admin>>> kan man ikke på een aller anden måde, automatisk sparke gang i dem der lader sådanne spørgsmål og "glemmer" dem?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:22 #34
enig
Avatar billede bjo Nybegynder
12. august 1999 - 23:11 #35
Jeg er enig med joker73arb, men for at bruge den korrekte HD arkitektur SKAL sec head og cyl indtastes, dette giver optimal ydelse på HD'en da det jo er sådan det er lavet af manuf. elllers autodetect en gang for  alle.
Avatar billede a34daf Nybegynder
21. januar 2001 - 22:14 #36
sådan set enig
- Hvad med at få lukket spg, eller fortæl hvad du har prøvet!
Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2001 - 21:56 #37
>>bios...  Er du med her ?????
Hvis du er, så del dog de points ud, der er ikke mere at tilføje til det spm.
Det skulle da lige være at jeg er enig m. Cyberesben
Fast indstilling = hurtigste opstart....den bedste løsning hvis du ikke sætter nye HDD i hver uge.