Avatar billede Sebastian Praktikant
07. september 2019 - 03:37 Der er 6 kommentarer

Intel Management Engine Interface Error 10

Har en ældre Asus G750JH, den kører med Windows 10 Home og har fået et problem som jeg ligemeget hvad jeg gør ikke kan komme af med har endda givet den en splinterny SSD da jeg blev anbefalet af en computer "mekaniker". Jeg har prøvet at opdatere driver men den siger jeg har den nyeste, deaktiveret den og afinstalleret den, samt geninstalleret Windows fra USB. Det der sker er bare generelt hele computeren er ekstremt langsom til at starte op og når man lukker låget på den (bærbar computer) og åbner igen genstarter den i stedet for at slumre og derefter tager det omkring 10 minutter før den overhovedet er kommet ind på Windows. Hvad kan man lige gøre? Tænker selv det måske kunne være noget hardware...
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2019 - 07:33 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2019 - 07:59 #3
Hvordan har du fået Windows 10 på den? Har du klonet den gamle disk eller installeret fra bunden af?
Hvis klonet, var den gamle installation også laaangsooom til at starte op? Umiddelbart synes jeg at Win 10 er rimelig med hensyn til drivere fra start, så det burde ikke tage 10 minutter med de drivere den normalt kommer med??
Med en ssd der fungerer normalt ville jeg lukke pc normalt ned. Det er begrænset hvor meget men "sparer" ved at bruge de "hurtigere" lukke alternativer. En fungerende ssd med fornuftig hardware på bundkortet burde kunne starte op på 30 sekunder let.
Hvilken SSD har du i den?
Kan denne pc køre med ACHI aktiveret fra bios?
Det er er nemlig et must for at få den bedste ydelse fra disken. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2019 - 08:01 #4
En sidste ting. Har du usb dimser (pinde/harddiske) i den hele tiden som der måske kan påvirke boot tiden
Avatar billede Sebastian Praktikant
07. september 2019 - 12:13 #5
Den kom med Windows 8.1, men fik en gratis opdatering til Windows 10 Home. Har ikke sat andre enheder i computeren, som USB osv..  Hvad er ACHI? Jeg vil forsøge med de opdaterings værktøjer som poko1 har givet mig
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2019 - 13:14 #6
#5 AHCI er funktion på bundkortet der gør at din disk kan køre sata 3 i stedet for sata 2. Sata 3 giver en forøgelse på ca dobbelt op på hastigheden på harddisken.