Avatar billede Magnus Juniormester
01. september 2019 - 19:51 Der er 7 kommentarer

81 Grader når jeg spiller.

Hej, jeg har spillet lidt Battlefield 5 lidt og min cpu går amok. Jeg har en i7 8700k og et 2070. Jeg føler ikke der er noget galt med spillet, det kører helt clean! Jeg har alle mine settings på "Ultra" men jeg er dog i tvivl om 81 grader er for meget, når jeg spiller? Jeg har en "Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Køler" jeg ved dog ikke om den er kraftfuld nok til min cpu. Min computer er dog også overclocked 29% som der står når jeg starter min computer. Håber i kan hjælpe! :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. september 2019 - 20:32 #1
Jeg kun forestille mig at din computer er fuld af støv inden i. 81 grader er klart i overkanten. En gang trykluft kan gøre underværker, mht. temperaturen.
Man kan anvende en kompressor eller trykluft på dåse. Husk at blokere blæserne så disse ikke kommer op i for høje omdrejninger der kan ødelægge lejerne.
En støvsuger kan også anvendes, men jeg vil sige at trykluft er mere effektiv.

https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106?gclid=EAIaIQobChMIpu61uaCw5AIVV6WaCh1fMQFNEAAYAiAAEgKP9_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Det er computeren er overcloked er bestemt også med til at øge varmeudviklingen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2019 - 20:51 #2
Enig med ErikHg
Hvis ikke pc tages ud når den blæses igennem, ville jeg også have en suger kørende når der blev blæst :-)
Hvor længe har du kørt med opsættet?
Er temperaturen blevet højere end fra begyndelsen? Måske ny kølepasta på kunne afhjælpe på din cpu. Og ja at clocke den vil altid øge varmeudviklingen :-)
Avatar billede Magnus Juniormester
01. september 2019 - 21:17 #3
Ja, det kunne nok godt være begge ting. Både at jeg skal have noget ny kølepasta og nok også støv. Jeg har nok haft min computer omkring i 2-3 år. Lige pt har jeg ikke et stort nok kabinet, så hele siden på kabinettet er væk (hvor der sidder 2 blæsere i). Så den er åben for at der kan komme støv ind. Jeg vil prøve at få købt en ny "kølepasta" og give den en omgang rengøring. Mange tak for jeres hurtige svar! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2019 - 16:08 #4
Kan forstå fra din interne besked du har sendt at du har et lille kabinet, og at du på grund af varmen har siden af. Når men tager siden af vil det flow af luft som kommer fra cpu og kabinet blæsere måske ikke køle bundkortet nok.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2019 - 19:09 #5
Et større kabinet kunne måske også være en mulighed.
Men er computeren meget støvet så vil der være et problem med varmen.

Jeg har indsat et link herunder, vedr. kabinetter.

https://www.proshop.dk/Kabinet

CPU-køleren er denne:

https://www.coolerkit.dk/shop/noctua-nh-d14-2008p.html

Den er meget stor så i et lille kabinet kan den sandsynligvis ikke være der.

Mit eget kabinet er et Cosair Full Tower. Se linket herunder:

https://www.proshop.dk/Kabinet/Corsair-Obsidian-750D-Airflow-Kabinet-Full-tower-Sort/2493345

Jeg vil understrege at jeg ikke bruger computeren til spil.
Avatar billede Str1kez Seniormester
08. september 2019 - 08:54 #6
Prøv at rens din computer, kunne godt forstille mig at der har bygget sig en del støv op over tiden. 81 grader er lige lidt for meget, jeg plejer ikke at få min CPU over 75 grader. Til rengøring af støv, kan du enten bruge en kompressor (det anbefaler jeg) eller så kan du tage og købe en dåse med luft i, som denne : https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106?gclid=EAIaIQobChMI0dLdh5G_5AIViKsYCh1FhwZjEAAYAiAAEgJ_2_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Det bliver en dyr løsning over længere tid, men hvis man ikke har råd eller plads til en kompressor er det et godt alternativ :)
Avatar billede Kirstenjensen67 Praktikant
07. november 2019 - 21:44 #7
Hej

Jeg ville foreslå en god rensning af din computer. Du kan få en god guide her: https://rens-computer.dk/

Det skete for min søn den anden dag og jeg søgte bare på google også kom den her op. Det er min klareste anbefaling herfra! :-)

Vh
Kirsten