Avatar billede Gitte P Novice
27. august 2019 - 14:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette streg der hverken er en kant eller en autoformatering

Et dokument med en lille streg, der hver kan markeres eller slettes. Og jeg har tjekket alt det I råder til i tidligere svar. Når jeg slår vis koder til kommer der små prikker omkring stregen, og hvis jeg kører cursoren over stregnen forandrer cursoren sig sig fra et stort i til et halv i. Det er heller ikke en tabel eller tekstboks.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. august 2019 - 15:24 #1
Hvis du sender dokumentet (eller en forkortet udgave) til mig, vil jeg undersøge, hvad det er. Du kan en email via denne side: https://www.thedoctools.com/index.php?show=contact
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. august 2019 - 11:37 #2
Jeg har set på dit dokument. Jeg går ud fra, at det er stregen nede ved sidefoden, der er dit problem.

Stregen er en fodnoteseparator. Nedenfor har jeg forklaret, hvordan du kan slette den.

Fodnoteseparatoren, der som standard bliver indsat, findes i sit eget “lag”. Du har ikke skrevet, hvilken Word-version, du bruger – det har betydning for fremgangsmåden, når stregen skal slettes. Dit dokument er i doc-format (Word 2003 eller tidligere).

Hvis du bruger Word 2003 eller tidligere:
(NB Danske tekster her er oversat efter hukommelsen fra engelsk Word 2003).
1. Vælg Vis > Normal.
2. Vælg Vis > Fodnoter.
3. Øverst i det fodnote-panel, der vises nederst, vælg “Fodnoteseparator” fra listen.
4. For at slette selve fodnoteseparatoren, markér den (dobbeltklik på den) og slet den. Luk panelet igen, når du er færdig.

Hvis du bruger Word 2007 eller senere:
For at få vist “laget” med fodnoteseparatoren:
1. Skift til Kladde-visning (f.eks. via fanen Vis).
2. Vælg fanen Referencer > gruppen Fodnoter > Vis noter.
Følg pkt. 3-4 ovenfor.
Avatar billede Gitte P Novice
29. august 2019 - 10:53 #3
Mange tak https://www.thedoctools.com/, jeg brugte din nederste løsning fordi jeg har Word 2016 samt 3-4 ovenfor, og det virkede:-)