Avatar billede mic mic Juniormester
17. august 2019 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

certifikater/Tls

Sidder med en w7 maskine som har fejl når den skal på sikre/krypt. sider, f.eks. bank.
Det blokerer også øvrig internetbrug.

Nogen der har en ide' til hvad det kan være.
Avatar billede Slater Ekspert
17. august 2019 - 21:38 #1
Hvad er fejlen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2019 - 22:09 #2
Håber at dette link kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=Y5HiCzTfWDk
Avatar billede mic mic Juniormester
18. august 2019 - 20:03 #3
Desværre Erik... jeg får fejl på tls når jeg f.eks. vil på netbank... "autenciteten af de modtagne data ikke kunne bekræftes"
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2019 - 20:31 #4
Efter hvad jeg kan se, bruger du Firefox som browser, eller?

https://support.mozilla.org/da/kb/sikker-forbindelse-mislykkedes?redirectlocale=da&redirectslug=fejlmeddelelsen-sikker-forbindelse-mislykkedes

Jeg har selv Windows 7, og denne kører med IE 11 og Google Chrome uden problemer.
Avatar billede mic mic Juniormester
18. august 2019 - 20:32 #5
Det skrevne er fra firefox, korrekt, men får samme fejl om det er crome eller firefox
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2019 - 20:55 #6
Har du prøvet med IE 11?

https://www.microsoft.com/da-dk/download/internet-explorer-11-for-windows-7-details.aspx

Jeg vil ikke råde dig til noget, for det kan måske gøre mere skade end gavn. Men jeg tror, at der er nogen på eksperten, der forhåbentlig kan være med til at løse dit problem.
Avatar billede Slater Ekspert
18. august 2019 - 22:36 #7
Siden det er på flere browsere: Har du noget installeret der fungerer som mellemled for internetdata - f.eks. en firewall, antivirusprogram med netsikkerhed eller en VPN?

Hvis du har noget i den stil, så prøv at slå det fra og se om det ændrer noget.