Avatar billede morgel Nybegynder
28. august 2001 - 01:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kinesisk html ?

Findes der en editor der kan programere med kinesiske tegn ?
Avatar billede Beach Mester
28. august 2001 - 01:53 #1
Du skal bare ændre din codepage til kinesisk, så skulle det virke.

//B
Avatar billede Beach Mester
28. august 2001 - 01:56 #2
Har lige været inde og checke, og det kræver en kinesisk udgave af Windows før du sådan \"bare\" lige kan vende det hele til kinesisk:-(

//B
Avatar billede morgel Nybegynder
28. august 2001 - 01:56 #3
hvor tjekkede du det ?
Avatar billede Beach Mester
28. august 2001 - 02:00 #4
Hvis du går ind i kontrolpanel > tastatur > sprog kan du se hvilke sprog din Windows understytter. Er det sprog du skal bruge ikke imellem så bliver det meget besværligt at kode f.eks. kinesisk!

Vil tro du skal have fingerne i en Asiatisk (sikkert stavet forkert!) version af Windows før du kan komme videre.

//Beach
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. august 2001 - 02:05 #5
Kinesisk HTML?! Hvad er nu det for noget sludder... Jeg vil æde min gamle hat på at der ikke er noget der hedder kinesisk HTML. Jeg har rent faktisk en veninde der sidder og laver hjemmesider i Beijing lige nu - og hun ville bestemt have fortalt mig om det. :-0

HTML er jo et programmeringssprog skrevet som det nu engang er - man vil ikke lave et kinesisk html og så tro at det vil blive opfattet på en anden maskine som f.eks. en dansk en.

Måske findes Dreamweaver på kinesisk. I dont know...

Prøv at se: www.macromedia.com
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. august 2001 - 02:07 #6
Eller her: http://www.macromedia.ch

-David
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. august 2001 - 02:09 #7
...Der står ihvertfald noget på kinesisk, men jeg kan desværre ikke forstå hvad. :-)

-David
Avatar billede Beach Mester
28. august 2001 - 02:09 #8
>>> david78
Det er egentlig også det jeg mener. HTML er og bliver HTML, men måske man kan kode det med et kinesisk keybord??? Om der så kommer kinesiske tegn eller alm. karaktere ud af det i f.eks. teksterne (ikke i selve koden) ved jeg ikke!

//B
Avatar billede Beach Mester
28. august 2001 - 02:11 #9
Men muligvis er det muligt at lave indholdet (stadig ikke koden!) med kinesiske eller japanske tegn.
Prøv selv at kigge lidt her:
http://www.macromedia.com/jp/

//B
Avatar billede Beach Mester
28. august 2001 - 02:14 #10
Lidt info fra DW>>>

If you specify Japanese (Shift JIS), this meta tag is inserted: <meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=Shift_JIS\">. Dreamweaver displays the document using the fonts you specify for the Japanese encodings; a browser displays the document using the fonts the browser user specifies for the Japanese encodings.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. august 2001 - 02:25 #11
Jamen det er helt klart at et html-dokument kan indeholde kinesiske tegn (og billeder af kinesere), men html dokumentet i sig selv kan jo ikke...

Som sagt, findes der jo nok en kinesisk dreamweaver - men om man kan programmere via feks. en kinesisk teksteditor, det tror jeg ikke... Hvad jeg ved af, så er det kinesiske alfabet ikke bare bogstaver der ser anderledes ud, men egentlige symboler. Altså, ordet \"træ\" eller \"bjerg\" eller \"mand\" har hver deres eget tegn eller symbol, der ligner hvad det beskriver.

Avatar billede limemedia Nybegynder
28. august 2001 - 14:09 #12
morgel >> alt hvad du skal bruge er et program der accepterer kinesisk. Når nu du spørger går jeg ikke ud fra at du selv er kinesisk kyndig, så hvis vi tager udgangspunkt i at det er til en kunde kan du direkte kopiere det kinesiske indhold ind på siden, sætte den korrekte meta tag til definering af charset og du er flyvende.

Jeg har prøvet med japansk der også er twobyte baseret og det er samme fremgangsmåde. Prøv evt at se sourcen til www.careercross.com - tryk på japanese...

Endvidere har jeg haft installeret software på min pc der emulerer et japansk tastatur og kunne skrive. Sådanne programmer har en voldsom tendens til at fucke dit operativ system, så jeg vil anbefale dig at installere en kinesisk windows - igen det er ikke så svært, har selv foretaget den operation og nej, jeg fatter ikke et ord kinesisk... du ved hvor du skal trykke alligevel...

/ LJ
Avatar billede autodidakt Nybegynder
28. august 2001 - 17:14 #13
Hvis du tilføjer Kinesisk i din sprogpakke og skriver hele alfabetet i word og gemmer som html doc, kan du efter gå ind i kilden og se special tegnene for de Kinesiske tegn.
Avatar billede morgel Nybegynder
28. august 2001 - 23:08 #14
Lad mig først lige juble over de mange svar, - emnet må ha en vis interesse... - tak skal I alle ha !

jeg er udemærket klar over at det ikke \"bare\" er lige til at installere kinesiske programmer på en europæisk computer (i mit tilfælde en G4). Apple har dog en del kinesiske tekst programmer osv.

Egenligt er det ikke et akut problem jeg har, men bare en forespørgsel.

Emnet falder mig bare spændende da det i øjeblikket ser ud til at kinesisk, om nogle år vil være det mest udbredte sprog på internettet.

Og jeg tror ikke at vi skal regne med at samtlige fremtidige kinesiske internetbrugere vil lære engelsk for at få del i www.

Jeg giver mine p til david78 for linket til macromedia\'s kinesiske site, - meget originalt ;?)
Avatar billede autodidakt Nybegynder
29. august 2001 - 07:21 #15
Du spurgte nu om Kinesisk Html!!

At det kinesiske sprog bliver det mest udbredte tvivler jeg på fordi alle programmerings sprog er på engelsk, så de kommer nok også til at lærer engelsk.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. september 2001 - 23:12 #16
Mærkeligt nok er www.macromedia.ch nu på tysk..? Det var det ikke da jeg smed linket.. :-/

Men, tak du. :-)

-David
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. september 2001 - 02:24 #17
ch = schweiz !
Avatar billede davidchristensen Praktikant
29. september 2001 - 02:28 #18
Okay.. Det stod altså på kinesisk da jeg smed linket.. Er jeg ret sikker på, ihvertfald.. Jo, fordi der var fyldt med kinesiske tegn, jo. Desuden havde der jo ikke været nogen idé med det. Schweiz; er du sikker?.. :-) Hvad er så kinas kode?
Avatar billede davidchristensen Praktikant
29. september 2001 - 02:30 #19
Cn.. Kina.
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. september 2001 - 02:32 #20
jeg er RET sikker, mit firma ligger i Schweiz ! Kina er .cn
Avatar billede davidchristensen Praktikant
29. september 2001 - 03:17 #21
Okay.. Sorry.. Så er jeg os\' helt sikker.. Mangler du en dygtig grafiker? *S*
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. september 2001 - 08:12 #22
*s* jeg mangler en dygtig sælger ;)