Avatar billede clausito Seniormester
08. august 2019 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN til Cromecast og Apple tv 3

Jeg kunne godt tænke mig at bruge VPN ved streamning netflix usa eller andre tjenester via Vpn. Det er noget med virtuel router eller sætter vpn på sin router?

Jeg bor i andelsboligforening med 10 brugere. Vi deles om 1 router og forbindelse til hver enkelt husstand. Det er vildt langsomt af naturlige årsage da vi deles om samme linje

Jeg har et stik i min lejlighed, hvor jeg kan få forbindelse via kabel til pc.

Jeg bruger en switch og trådløs forbindelse til mit PC udstyr (mobil). Alt virker.

Vpn via expressvpn. Jeg kan ikke bruge mit apple tv 3 eller Chromecast, da der blir sagt jeg "gemmer" mig vpn

Køb af en router med vpn tror jeg ikke er en mulighed, da det vil kolliderer med den der styrer de 10 forbindelser
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2019 - 16:45 #1
Netflix har lavet løsning så du faktisk ikke kan omgå, og bilde dem ind at du er fra usa.
De har også lavet løsning, så du ikke bare kan udlåne dit login til din søster, og i dermed deler abb.
Desuden ejes de fleste store VPN faktisk af kinesiske firmaer, som med sikkerhed sælger dine oplysninger videre, selvom de skriver "log free".
Så hvis du tror at du kan få amerikansk netflix, må jeg skuffe dig.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2019 - 16:47 #2
faktisk bruger man kun vpn hvis man enten skal tilgå private data udefra, eller foretage sig ulovlige ting :)
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2019 - 17:56 #3
sidwave >> det er satme noget vrøvl jeg har en privat VPN til USA og ingen på ingen tidspunkter er jeg blevet stoppet i at bruge den fra netflix forskællen ligger i at når et VPN-udbyder åbner op og der er 10.000 forskællinge konti der logger ind i netflix så kigger de efter hvem den tilhøre og så bliver den blocket

ja de gratis VPN-udbyder sægler din data. (noget skal de jo tjæne penge på)

faktisk bruger man kun vpn hvis man enten skal tilgå private data udefra, eller foretage sig ulovlige ting plus alle de andre use cese der

tilbage til sagens kerne. hvis ikke du har adgang til en privat VPN så kan de ikke se netflix i andre lande
Avatar billede clausito Seniormester
08. august 2019 - 19:17 #4
Spændende læsning. Ser ud til løsningen er undgå vpn