Avatar billede WHOM Juniormester
30. juli 2019 - 04:10 Der er 3 kommentarer

Forslag til kamera (streaming) søges

Hej folkens!

Jeg søger råd, vejledning og gerne erfaringer med kameraer der kan bruges til streaming. Kvaliteten skal være i orden men har ikke noget særligt audience og arbejder stadig på min hjemmeside og en masse video-content!

På forhånd tak
Steffen / NubCookie
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2019 - 06:03 #1
Jeg har et Logitech HD 920, almindeligt webcam.
Jeg kan streame på twitch og youtube, eller en helt privat rttp fra min computer, ved at bruge OBS, Open Broadcaster Service (gratis)

Når du streamer til youtube, bliver video gemt ved afslutning. Du skal selvfølgelig have en youtube kanal. På Twitch skal du huske at highlighte video, ellers sletter de efter 14 dage.

Du kan selvfølgelig også bare optage en video fra din computer, og uploade den senere. Det er netop her, at du med OBS kan sætte flere billeder sammen, så du for eksempel har 2 billeder af dig og en person, som du interviewer, mens der på den resterende plads, vises noget med det som i taler om. Det kan både gøres live, eller du kan optage det på computer som mp4.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2019 - 06:06 #2
her er en hvor jeg streamede min egen musik i ca 2 timer, mens jeg sidder og laller rundt til musikken :)
https://www.youtube.com/watch?v=K21CZyizHhI&t=724s
Avatar billede WHOM Juniormester
02. august 2019 - 17:17 #3
Haha hvor vanvittigt, jeg blev utålmodig og købte et logitech C922 og det virker meget godt som starter, men tusinde tak for svar!