Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 09:45 Der er 9 kommentarer

Harddisk adapter problemer

Hej ComputerWorld jeg har nogle problemer som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse. Jeg har været ude og invistere i en USB adapter til harddiske og jeg har taget harddisken ud af min gamle bærbar fordi jeg gerne vil lave et back up af filerne. Problemet er når jeg kobler hardisken til min nye bærbar via adapteren og jeg går ind i mappen "computer" kan jeg se oppe i url boksen at den loader og efter noget tid genstarter bærbaren. jeg prøvede så at koble den til en stationær pc i "optimér for hurtig fjernelse" tilstand og den begyndte så at installere driverenheden men efter det så kom der intet ikon frem jeg prøvede så at sætte den i "optimér for ydelse" tilstand ( https://alt-til-windows.dk/upload_dk/item-tw-693-1.jpg) og der poppede ikonet frem i mappen computer men den begyndte bare at loade uden man kunne åbne mappen

Er der nogle der ved hvad der er galt?

Mvh Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2019 - 10:29 #1
Hvis du går i diskhåndteringen er den synlig her?
Har den drevbogstav?
Hvis ikke tildel et.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2019 - 11:21 #2
Prøv også at kigge i Enhedshåndteringen  Højreklik på Diskdrev og søg efter enheder kommer den frem der?
https://ibb.co/5hmmndh
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 13:14 #3
Poko1 den dukker frem i enhedshåndtering og selve drevet kan også ses i denne computer/computer men den står bare og loader og når man klikker på den så Ja loader den endnu mere og pludselig genstarter bærbaren

Lige nu har jeg sat den på "optimér for ydelse" tilstand
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 13:33 #4
Når du i Enhedshåndtering klikker på den disk, står der så Denne enhed virker korrekt? Hvis ikke, så prøv om du kan aktivere den.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2019 - 13:33 #5
Nu gætter jeg som det jo desværre er et problem her på Eksperten At det er Windows 10 men jo ikke oplyst?
Tryk på Windowstasten + X og vælg Diskhåndtering Fortæl hvad der står på den.
er den MBR Allokeret som  FAT? NTFS ?? Drevbogstav.
https://ibb.co/z2gd2mY
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2019 - 16:24 #6
#5 Det med at gætte skal man også i andre IT fora. Det er ikke kun et Eksperten problem ;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2019 - 11:31 #7
Det er Windows 10 Ja.  Jeg har lavet en lille optagelse hvis det kan hjælpe https://streamable.com/xbg3f
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juli 2019 - 12:13 #8
Jeg ser kun en intern Harddisk med måske en EFI fat32 Partition som den første. derud  over en ikke tilsluttet HDD + Plus en måske Harddisk enhed.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2019 - 12:26 #9
Netop den står og loader og pludselig kommer der en blå skærm frem med nyde.sys meddelse. Den har siddet i en gammel Acer aspire 5100 Windows Vista hvor den også gik i blå skærm men troede man kunne undgå dette ved at tage harddisken ud og koble den til en adapter