Avatar billede flso Novice
08. juni 2019 - 23:11 Der er 3 kommentarer

Sharp LC-70LE747EN løs forbindelse.

Jeg har på denne skærm en udfordring med at man skal vride lidt i skærmen, før billedet står helt klart. Hvis man slipper vridet, sløres billedet. (Har video af det, men kan ikke uploade til spørgsmål). Har haft bagbeklædning af og haft alle stik af og genmonteret. Moduler har været løsnet og rykket lidt, uden ændring. Super skærm, som ville være rar at få fixet. Er elektriker, men ikke elektroniknørd ;-)
Nogen bud på hvad der kan være galt ?

Mvh. Flemming
Avatar billede flso Novice
08. juni 2019 - 23:54 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2019 - 08:26 #2
Defekt skærmkabel måske. Sidder der kabler i øverste hjørne hvor jeg tror du påvirker skærmen?
Defekt panel kan selvfølgelig ikke udelukkes. Kan man løsne nogle skruer på panelet og putte noget imellem så der konstant er det vrid der gør at der skabes kontakt?
Ved godt det ikke er "fixet" men måske den eneste løsning lige med det panel.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2019 - 16:52 #3
LAD VÆRE med at vride mere i det - du splitter mere ad, end du opklarer!!!
Med det sagt, start med (forsigtigt!) at banke på komponenter på modulet, f.eks. med skaftet på en skruetrækker, og se om det reagerer på det. Sker der ikke noget her, vil næste step være at forsøge med kølespray - det kan også få komponenter til at bevæge sig lidt i forhold til hinanden, men på en lidt mere kontrolleret måde, end ved at vride det hele skævt.