Avatar billede Kanal20 Praktikant
08. juni 2019 - 12:02 Der er 1 løsning

Filhåndtering - mysterium

Jeg har en 2003-server kørende, og den fungerer endnu upåklageligt, bortset fra at der i en mappe er langt over 70.000 filer, og det tager mange minutter for serveren f.eks. at sortere filer eller for den sags skyld at gemme en ny fil i mappen. Leverandøren af vores administrationssystem, som ligger på serveren oplyste, at det kun var hos mig, at de havde hørt problemer med så mange filer i en mappe. Jeg gik derfor på jagt efter forældede programmer, jeg kunne afinstallere og fandt en gammel symantec-virus-installation, som jeg fik afinstalleret. Vupti var skrive-læse-hastigheden, opdatering af mappe med visning af filer i datoorden nedsat fra flere minutter til under et sekunds svartid. Server skulle genstartes for at afslutte installationen, men da der blev arbejdet på serveren, blev det først gjort i dag. Og efter genstart, er hastigheden igen nede på mange minutter. Der må være en service, der blev stoppet i forbindelse med afinstallationen. Nogen der har en idé? Jeg har naturligvis været inde og tjekke CPU-forbrug m.m. via taskbar, men der er ingen særlig aktivitet, når maskinen tænker i flere minutter inden den sorterer filer i dato- eller navneorden. Ej heller aktivitet af nævneværdig betydning ellers.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2019 - 13:43 #1
Kig i resourceoverisigten, når du tilgår mappen og se om der er en proces eller tjeneste, der begynder at æde RAM/CPU/IO?

Men generelt er det et no-go med antivirus på servere!