Avatar billede lurup Ekspert
06. marts 2019 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte disk mellem 2 Synology

Jeg har en Synology  DS 107 der er stået af.
Nu har jeg købt en DS 218.
Hvordan får jeg nemmeste data fra mine ene disk til de 2 andre ?( helt nye diske)
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
06. marts 2019 - 21:31 #1
Forklar lidt mere om hvordan din DS 107 er "stået af" ?
Har set mange Synology, men det har i langt de fleste tilfælde været diskfejl der var skyld i DSM ikke starter op.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. marts 2019 - 21:44 #2
Først og fremmest - enig i #1, og så får du den heller ikke op på den ny, uden besvær.

HVIS det er selve NAS´en og ikke disken i den gamle, der er stået af, skal du blot montere den gamle disk på plads 1 i den ny NAS - så vil den umiddelbart kunne starte op. Har du sat en ny disk på plads 2, vil du kunne føje denne til i det "raid" du i forvejen har. Men det kan kun være "JBOD" eller RAID0.
Hvis du vil udnytte de to diske til at beskytte data, er du nødt til at kopiere al data ud og lave et nyt RAID - jeg anbefaler SHR - Synology Hybrid Raid. Det er godt nok kun effektivt for alvor når man har mere end 2 diske, men vil alligevel kunne give dig en fordel i en 218´er.
Avatar billede lurup Ekspert
07. marts 2019 - 13:38 #3
Det er lynet der har taget printet i den gamle nas....kan jeg sætte den gamle hd i den ny Nas og tømme data ud på en ekstern HD. Derefter putte de 2 ny hd i den ny nas og efter flytte data via usb til den ny
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2019 - 13:47 #4
Ja, det burde kunne lade sig gøre på den måde
Avatar billede lurup Ekspert
07. marts 2019 - 22:10 #5
Tak..