Avatar billede masteraaen Novice
06. marts 2019 - 09:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wifi-kamera til indgangsdør

Hej.

I mit firma går vi til frokost på en anden etage.
Jeg kunne godt tænke mig at installere et smart-tv eller andet, som så modtager signal fra et wifi-kamera, der er installeret ved indgangsdøren, så vi kan holde øje med, om nogen kommer ind i virksomheden, mens vi er til frokost eller møder.

Vi ønsker ikke at aflåse eller sætte ringeklokke på i stedet fx.

Er der nogen, der kender en god løsning til det?
Avatar billede finb Ekspert
06. marts 2019 - 09:58 #1
En trådløs bevægelses-sensor ved indkørslen
kan tænde en ringeklokke i frokoststuen,
hvorefter en af jer går ned til kunden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. marts 2019 - 10:13 #2
Et simpelt overvågningskamera i stil med https://www.alternate.dk/html/product/1288101 kan gøre det.

Det skal sættes på netværket, og så har Foscam en indbygget cloud tjeneste, så du uden yderligere konfiguration kan se billedet via en app på en Andorid eller iOS enhed.

Eller man kan sætte en PC´s web-browser op til at vise billedet på en skærm.

Men jeg ville også overveje om løsningen i #1 passer jer...
Avatar billede masteraaen Novice
18. marts 2019 - 15:44 #3
Tak for svar. Foscam virker. Mangler bare at få det op på smart-tv, men det tror jeg godt, jeg kan få til at virke.