Avatar billede Marie Mester
23. februar 2019 - 23:35 Der er 3 kommentarer

at rulle ned gennem en kolonne med piletasten "hakker" i excel 2013

Jeg har hidtil kun brugt excel 2000 med stor glæde. Når jeg der ruller ned gennem en kolonne med piletasten eller hen gennem en række med den højrevendende piletast, går det helt glidende gennem cellerne, når piletasten holdes nede hele tiden. I excel 2013, sker det i store ryk, hvor der i nogle øjeblikke ikke sker noget, og derefter flytter cellemarkøren sig mange celler i et ryk.Det er voldsomt irriterende. Skal det være sådan i nyere Excel? Og vil det være lige sådan, hvis jeg køber Excel 2019?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2019 - 04:07 #1
det kan sagntes ha noget at gøre med en process som spiser cpu.
kør process explorer for at se hvad din maskine laver.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2019 - 04:07 #2
drop MS office og kør LibreOffice
Avatar billede Jan K Ekspert
24. februar 2019 - 09:52 #3
Det har ikke noget med Excel at gøre. Det virker fint hos mig i både 2013 og 2016, så det er nok fordi madskinen bruger ressorucer undervejs. Excel 2+13 kræver en del mere af pc'en end 2000 gjorde - og 2019 endnu mere.