Avatar billede claude7878 Praktikant
31. januar 2019 - 18:38 Der er 3 kommentarer

Hjælp til excel

Hejsa
Nu håber jeg at der er som kan hjælpe en nybegynder i Excel
Jeg har lavet et ark som indeholder 11 sheets ialt til en klassekasse altså 1-10 klasse og så et samlet for alle år.
Nu kommer det.

Jeg vil gerne kunne oprette et navn i arket med samlet oversigt som så automatisk overfører til de 10 andre ark men det skal samtidig være sådan at da navnene står i alfabetisk orden skal jeg kunne indsætte mellem 2 navne og så flytter den navnet ned i alle 10 ark. Håber det giver mening

A1=bo
A2=PouA1l
Indsætte ny række
A1=bo
A2=erik
A3=Poul
Også skal det overføres automatisk til de 10 andre ark

På forhånd tak for hjælpen
Vh claus
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
31. januar 2019 - 19:16 #1
Avatar billede claude7878 Praktikant
31. januar 2019 - 22:37 #2
Hej Jan

Det der var bare super, lige det jeg skulle bruge. Men nu er mit problem bare at få det til at virke i mit ark. Jeg har kopieret hele formlen og forsøgt at sætte ind men når jeg gør det så kan jeg ikke skrive et navn i cellen uden at det sletter formlen igen..

Ja undskyld hvis det er meget nemt, men jeg er altså total grøn i excel:-)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
31. januar 2019 - 22:50 #3
du skal have et ark du ligger navnene ind i som i mit og de andre henter så navnet der.

ark1 til at taste navnene ind i
Ark2 henter så data i ark1
= data skal kun rettes et sted

Jan