Avatar billede Opensky Praktikant
17. januar 2019 - 13:34 Der er 5 kommentarer

Adgang til Stora Netgear NAS

Hej.

Jeg er i kategorien ikke-vidende på IT-området.

Jeg har for år tilbage købt en Netgear Stora som er sat op og har fungeret.

Efter et par flytninger kan jeg nu ikke få adgang til den...  :-(

Den er sat op med 2 spejlede 1TB-diske.

Spørgsmålet er enten:

- hjælp til at få den sat op igen, eller
- kan jeg uden at beskadige indhold på diske, pille dem ud og installere dem i en ny NAS uden at indhold går tabt.
- Kender nogen til firmaer der kan redde data, så jeg ikke mister billeder og video af begge børns opvækst...!  :-/

På forhånd tak...

Mads
Avatar billede hjolsen Ekspert
17. januar 2019 - 13:49 #1
Har du prøvet at finde den på netværket  med deres software : https://kb.netgear.com/20224/Finding-the-IP-address-of-a-Stora

Nej du kan ikke forvente andre NAS bruger samme filsystemer  men prøv at læse her
https://community.netgear.com/t5/Stora-Legacy/How-to-access-your-Stora-HDD-content-from-a-Linux-PC/td-p/454142
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. januar 2019 - 14:24 #2
Er det efter en af de sidste opdateringer til Windows 10 du ikke kan tilgå den?
Avatar billede puren Ekspert
17. januar 2019 - 20:19 #3
tænker at bag på den er der en reset knap den kan sikker resette dit password MEN den kan også slette at på den så brug den med omtanke

eller snak med dem hos www.ibas.dk de giver en gratis dianose og et pris overslag
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 21:43 #4
Avatar billede Heidi Praktikant
22. oktober 2021 - 13:15 #5
Jeg står med samme problem og kan ikke finde den på netværket.
Den virkede engang, så blev den slukket og efter routerskifte kan jeg ikke få gang i den.