Avatar billede BanditMit Praktikant
15. januar 2019 - 18:52 Der er 11 kommentarer

Rigtigt valg af antennedåser

Hej Eksperter

Jeg har renoveret i mit hus og skal vælge antennedåser. Mit spørgsmål går på om jeg kan bruge stikket med gevind på en multimediedåse som indgang?

Mit setup er:
fiberboks -> en eller anden form for dåse->forbundet med kabel i væggen->dåse->TV

Mvh
Morten
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2019 - 19:17 #1
Det kommer fuldstændigt an på, hvad der sidder i den modtagende ende. Hvis der er gevind i modtagerdelen, så skal der gevind i det kabel, der sættes i det.
Avatar billede puren Ekspert
15. januar 2019 - 20:02 #2
<citat milter> Hvis der er gevind i modtagerdelen, så skal der gevind i det kabel, der sættes i det.</citat> sikke noget vrøvl

det du skal bruge er en spiller
kunne være sådan en https://www.av-connection.dk/?PGr=2606

så fra
fiberbox >> splitter >> væg dåse >> tv
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2019 - 20:17 #3
#2.
Nu har jeg altså sat et par af den slags systemer op gennem tiden, bl.a. et herhjemme hos mig selv, så jeg ved ikke helt, hvor vrøvlet i mit indlæg ligger :-)

Men måske har jeg misforstået spørgsmålet ...?
Avatar billede puren Ekspert
15. januar 2019 - 20:27 #4
milter >> at man skal bruge en f-connector i den ene ende betyder ikke at man skal bruge en f-connector i den anden ende også mit ene Hauppauge tv kort bruger en f-connector i til tv modtageren,
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2019 - 20:47 #5
#4.
Nej, men man kan ikke sætte et stik uden gevind i et med gevind :-)

BanditMit skriver, at han har renoveret sit hus, og vi ved ikke, hvilke enheder/dåser/splittere/filtre, hans system er sammensat af. Jeg går ud fra, det hele er nyt.

Jeg har selv f.eks. også en forstærker i opsætningen og får også internet gennem det samme kabel fra YouSee, altsammen samlet med f-connectorer.
Avatar billede BanditMit Praktikant
16. januar 2019 - 08:36 #6
Hej

Tusind tak for de hurtige svar :-)
Der er gevind i tv udgangen i min fiberboks.
Jeg var bare i tvivl om man kunne bruge gevind-delen i dåsen som indgang, men det skulle der vel ikke være noget i vejen for.
Jeg kan godt tage nogle billeder hvis I har behov for det.
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2019 - 18:02 #8
@ BanditMit.

Er hele systemet, dvs. alle dåser og andet nyt, eller ...?

Der må stå noget ved tilslutningerne på fronten af de dåser, du har. Fortæl os det.

Er det et hus eller en lejlighed?

Får du både TV og  internet via det samme stik?

Du kan lægge billeder af det hele op via https://imgbb.com/  . Sørg for, at billederne er så klare, at vi kan se, hvad der står på dåserne/stikkene
Avatar billede puren Ekspert
16. januar 2019 - 19:50 #9
milter >> hvis du gad læse ville du vide at han har en fiber ind og på hans fiber box er der coax ud
Avatar billede BanditMit Praktikant
16. januar 2019 - 20:09 #10
Puren: det er præcis den type jeg havde i tankerne.
Internet og tv er ikke i samme stik. Der er RJ45 stik i fiberboksen til internet og et stik med gevind (ved ikke hvad den hedder) til tv.
Mht. til billeder skal jeg nok lige få smidt nogen op men det bliver først i løbet af weekenden
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2019 - 20:28 #11
Undskyld puren. Ja, der er fiber ind. Og alt derefter foregår med koaksialkabler, både TV, internet og eventuel telefonforbindelse.
Undskyld igen, puren, at jeg har fået dit blod i kog. Jeg skal nok undlade at forkludre mere i det her spørgsmål :-)