Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 06:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstremt langsom NAS

Jeg har en Synology DS214, den kommer sjældent over 100 kb/s i upload.
Her er et billede hvor den er ved at lave backup som jeg tager med EaseUS
Den har opdateret firmware...
Den kører via en Netgear Hawk gigabit router (R8000)
Er der slet ikke noget jeg kan gøre for at booste hastigheden ?

https://i.imgur.com/8eAjTZE.png
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. januar 2019 - 09:53 #1
1.
Kig i synology's kontrolpanel (netværk) at du virkelig kører 1000mbps netværk
2.
prøv at ændre på MTU værdien standard  er 1500
( jeg har sat min til 2000 kopier med ca 30-40mb/s )
3 Din synology kører med 100% cpu , kører der nogle unødvendige programmer ?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 10:47 #2
1,2 check.
der kører slet ingenting, jeg ved ikke hvorfor cpu er på 98%
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2019 - 13:36 #3
Hvis du går i ressource monitor, kan du, som på Windows, se hvilke processer der spiser din CPU. Du er som regel nødt til at google processnavnet, da der er mange der ikke giver mening ud fra navnet.
Jeg har selv for nogle år siden måtte slå "ansigtsgenkendelse" fra i PhotoStation, fordi den søgte alle billederne igennem for ansigter.
Se også i pakkecenter, om du kunne undvære nogle af de kørende pakker. Bruger du eks. ikke Download Station mere end en gang imellem, så overvej at lukke den.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 14:05 #4
der kører kun "finder", den æder 14%
men jeg kan ikke finde ud af at afinstallere den ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2019 - 14:27 #5
Mon ikke det er en del af indekserings systemet - det kan ikke slås fra.

Men under forsøget på at finde noget, er jeg faldet over følgende der kan give problemer

SMBIOS slået til (Ved ikke om du kører gamle spil, der kommunikerer via NetBIOS, så det er aktivt?): https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=130259

SMB fildelings protokollen er åbenbart også i skudlinjen.. - du kan prøve at slå den fra, og se om CPU-forbruget dropper.. - så er et område i hvert fald identificeret, og andre frikendt: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=130923&start=30
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 22:00 #6
tak allesammen!