Avatar billede elsborg1 Juniormester
28. december 2018 - 17:38 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Outlook 2007

Hej.
Jeg har oplevet af min outlook 2007 pludselig ikke kan modtage mails mere. Den kan godt sende men altså ikke modtage. Nogle forslag til, hvad det kan være ?
Avatar billede puren Ekspert
28. december 2018 - 20:00 #1
tjek hos din mail udbyder at deres server virker
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 20:22 #2
den er gammel, microsoft har slået den ihjel med en optarign for at du skal købe den nyeste office. ikke engang løgn!
Avatar billede puren Ekspert
28. december 2018 - 20:29 #3
sidwave >> send lige noget dokumentation på det..
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2018 - 21:00 #4
Jeg har så været utroligt heldig! har lige installeret den på en Pc:
Og der var ikke så få Opdateringer
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2018 - 21:13 #5
se under hjælp om du har denne App. Office Diagnosticering?
https://ibb.co/XyZSSVL
Avatar billede martens Guru
28. december 2018 - 21:56 #6
Du skriver ikke hvad du connecter op i mod  ?  POP3 eller IMAP ?
- hvem er din udbyder ?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. december 2018 - 23:07 #7
Du har måske alle dine mails liggende hos din udbyder, og  der er postkassen så løbet fuld? Hvis den er fuld, kan den ikke modtage mere, og så vil du heller ikke kunne modtage noget i Outlook.
Så prøv at logge direkte ind hos din udbyder og se, om postkassen er fuld der. Er den det, så skal der slettes. Fremadrettet kan man så sætte outlook op til, at den automatisk sletter mails på serveren hos udbyderen, når de er hentet ned.
Hvis man altså ikke har brug for at have en kopi liggende der.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2018 - 00:22 #8
Office 2007 den er gammel, og burde i følge denne side https://support.microsoft.com/da-dk/help/3198497/office-2007-approaching-end-of-extended-support ikke få sikkerhedsrettelser efter den 10 Oktober 2017.
Men som jeg husker det med Xp i sin tid, så kunne der godt komme noget efter den sidste support dato. Ved ikke om det er det samme tilfælde her dog?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2018 - 08:30 #9
Jeg gik lige ind på den PC: Hvor jeg i Onsdag Lagde 2007 ind. Her er opdatering ang mass!
https://ibb.co/ZWZVxBH
Avatar billede elsborg1 Juniormester
29. december 2018 - 09:06 #10
Tak alle sammen for gode input. Tænkte også selv, at den måske var ved at være for gammel men alligevel... sådan uden videre og uden besked om noget som helst. Har gmail og kan se, at min postkasse ikke er fuld. Den siger dog at det er forkert bruger og forkert password men det er det samme som jeg har brugt i flere år nu :-)
Avatar billede elsborg1 Juniormester
29. december 2018 - 09:06 #11
I øvrigt POP3 og smpt
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2018 - 09:15 #12
Hvis en opdatering mislykkes så gå på nettet og søg på KBXXXXXXX Nummeret.
https://ibb.co/QKYWxh9
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2018 - 09:51 #13
#9 Så lige din liste med opdateringer og søgte på et par stykker. begge giver resultater tilbage til 2009 og det er naturligt man får disse opdateringer på en nyinstalleret Office 2007. Man ville få akkurat det samme hvis man installerede Xp fra bunden af. Her ville komme mindst +200 opdateringer.
Det der er vigtigt er at der kommer nye sikkerhedsrettelser. Jeg har ikke kigget hele listen igennem vil jeg her sige, så der kan måske ligge noget der er væsentligt nyere. Men i grove træk så burde opdateringer være slut den 10-10 2017 hvor den udvidede support udløb.

@elsborg1 godt du fik gang i din mail igen. :-)
Jeg ville dog hvis du ikke får helt nye opdateringer til den længere (Opdateringer fra 2018), overveje et andet program til mail. Har du ikke lige penge til en ny pakke, kunne MozillaThunderbird overtage det officepakken gør nu med hensyn til mail.
Godt nytår.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2018 - 10:20 #14
Hvis du går ud og søger efter OFFICE 2003 Er disse opdateringer fjernet men her kan 2007 stadig køre og for den gamle dame jeg har installeret 2007 til er problemet at hun ikke vil have noget nyt Og jeg har også lavet Windows 10 om så den stort set kører som Windows 7
Og så kører min gamle værktøjs maskine stadig med 2007 og der har aldrig været problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2018 - 10:34 #15
#14 👍
Ja det kender jeg godt. Men det er jo så for egen risiko og vinding (som man siger) at køre med ældre programmer :-)

Kører selv med 2010 versionen som opdateringer udløber i oktober 2020, så jeg skal selv snart begynde at tænke på noget andet.
Mit behov er dog slet ikke længere så stort, så måske jeg kan nøjes med at bruge Libre Office, som jo også er kompatibel med Microsoft Office til den tid :-)