05. december 2018 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

jeg er blivet hacket i går

hvad skal jeg gøre har brugt mange penge på steam og så igår bliv jeg hacket og jeg har fået 3 mails lige efter hinanden og så i den ene står der det

1:

Kære xalc233,
E-mailadressen, tilknyttet din Steam-konto, er blevet ændret.

Vi sender denne bemærkning for at garantere din Steam-kontos privathed og sikkerhed. Hvis du godkendte denne ændring, kræves der ingen yderligere handling.

Hvis du ikke godkendte denne ændring, foretaget fra computeren på 91.221.109.218 (RU), så skift din Steam-adgangskode og overvej samtidig at skifte din e-mailadgangskode for at garantere din kontos sikkerhed.

Hvis du ikke kan få adgang til din konto, så kan du bruge dette kontospecifikke gendannelseslink til at få hjælp med at gendanne eller selvlåse din konto.

hvad skal jeg gøre fordi jeg har ikke sagt ja til at de skal hacke mig ???
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2018 - 17:28 #1
Først skal du sikre dig at det er en ægte mail og ikke et phishing forsøg. Klik ikke på links i e-mailen, men skriv selv steampowered.com i browseren og forsøg at logge ind.

Hvis dit password virker fint, så slet mailen og glem alt om det. Det er bare phishing, og er ikke farligt hvis du ikke falder for det og klikker på links i mailen.

Hvis dit password ikke virker, så har nogen skiftet det. Se dette for at forsøge at gendanne kontoen:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-QDFN-4366
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. december 2018 - 17:48 #2
...og få da 2-FAKTOR validering på din Steam-konto!!!
05. december 2018 - 18:17 #3
hvad mener du med

og få da 2 faktor
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. december 2018 - 19:30 #5
Nej - ingen af ovenstående.

Du skal bare bruge Steam Guard mobile authenticator:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4440-RTUI-9218&l=danish
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. december 2018 - 08:21 #6
Den mail lugter LANGT væk af at være et phishing-forsøg!
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
06. december 2018 - 10:36 #7
IIRC, så kan du teoretisk aldrig miste din steam konto, der er for mange sikkerhedsforanstaltninger. Selv hvis de ændre din mail og adgangskode, så har du stadig magten. Tlf nummer kan nemlig kun ændres ved at indtaste en sms kode. Dvs. så længe du ikke også har fået stjålet din tlf. så kan du altid generobre magten. Og slettet spil kan genskabes.