Avatar billede sailor Nybegynder
27. august 2001 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

valg mellem win2k pro og win2k server ved boot

Jeg har windows 2000 pro installeret på mit c-drev. Derefter installerede jeg windows 2000 server på mit d-drev.

Ved opstart kan jeg, på normal vis, vælge mellem win2k pro og win2k server. Og det virker bare fint.

Der er desværre opstået en del fejl i win2k pro, så jeg kommer til at installere programmet forfra.

Hvordan undgår jeg nu at skulle installere win2k server igen for at kunne vælge mellem de to programmer ved opstart? Er der een eller flere filer, jeg kan kopiere fra den gamle opsætning og benytte i den nye opsætning?
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2001 - 11:28 #1
Hvor alvolig fejl er der sket i Pro? Prøv at oprette en ny bruger og brug denne. Det har reddet mig for 2 reinstallationer.
Avatar billede tomtom Nybegynder
27. august 2001 - 11:36 #2
Du skal ikke gøre andet end at installere Win2k Pro, når du har startet din Win2k Server op. Installationen vil fortælle dig, at du ikke kan opgradere din srv til pro, men at du godt kan installere ved siden af. Når du er færdig med inst., har du stadig mulighed for at starte begge op.
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
27. august 2001 - 11:42 #3
I roden på dit C-drev ligger der en fil kaldet boot.ini. Denne vil typisk blive overskrevet, når du installerer din Win Pro igen. Tag en backup af den og læg den tilbage, når du har installeret Win 2k Pro igen.
Avatar billede sailor Nybegynder
31. august 2001 - 07:26 #4
Tak for hjælpen