Avatar billede poulhof Praktikant
05. november 2018 - 15:09 Der er 10 kommentarer

HP Laserjet 2100 med jetdirect 600n

Hej.
Jeg kan ikke få denne printer til at virke på det lokale netværk. Jeg kan ej heller få kontakt via IP adressen.
Den udskriver fint configsider også med jetdirect kortet. Den udskriver ok med paralelkort.

På den stationære PC kører Windows 10.

Jeg mangler i den grad hjælp :-)
Hilsner Poul
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2018 - 16:15 #1
Har du prøvet at deaktivere firewall?
Formoder korrekt driver er installeret?
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2018 - 17:00 #2
220661 >> FUCK DE SKIDE DRIVER hvis han ikke kan snakke med jetdirect kortet så vil det aldrig virke

har du prøvet at hard reset jetdirect kortet?? hp kalder det cold reset og så skulle den få ip adressen 192.0.0.192 her skal du så ind og ændre ip på din computer til 192.0.0.190 så du kan snakke med kortet

har kan du så give den en ny ip eller DHCP (husk at låse den fast i din DHCP server(snadsynligvis din router) adresse. derefter kan du sætte din computer tilbage til at få DHCP adresse og så få adgang til jetdirect kortet..

når du installer din printer skal du sige at den skal bruge en TCP/IP port her skal du så indtaste ip adressen som jetdirect kortet har og så skal du bruge dine printer driver
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2018 - 17:05 #3
#2 Rolig nu. Der er vel ingen grund til at skrive med stort???
Kender overhoved ikke den printer.
Spørger kun ind til generelle ting man kan prøve.
Men jeg kan da bare hoppe af tråden igen hvis du ved bedre ;-)
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2018 - 17:14 #4
220661 >> jeg er bare træt at mange her inde starter med at snakke om driver og andet knald som intet har med problemet... det er som at spøger om man skal vaske hænder eller børste tænder først?? svaret er ingen af delne for der er brande i huset..
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2018 - 17:20 #5
Hvis man nu tænker sig til at spørger har brugt den på et ældre system (evt Windows 7), og nu har fået Win 10 den skal arbejde på, så er det jo ikke sikkert at Win 7 driveren der måske haves på medie kan få funktionerne til at virke i Windows 10
Det er udelukkende kun derfor jeg spurgte ind til driver.
Har nemlig selv erfaret at ældre drivere til printerikke fungerer ordentligt med nyere systemer.

Men du får da lov at tage den her fra.
Ser ud til du er ekspert lige på den printer her ;-)
Avatar billede poulhof Praktikant
05. november 2018 - 17:39 #6
Tak for svar. Prøver lige vold reset. Jeg kan ikke finde den IP adressen fra config udskrifter.
Avatar billede poulhof Praktikant
05. november 2018 - 17:39 #7
Jeg kan ikke pinge den 🙁
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2018 - 18:19 #8
Skiftet ip på din computer?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. november 2018 - 20:06 #9
#4
Tag lige en slapper......!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2018 - 10:55 #10
Hvis din printer kommer fra et andet netvær (eks. at du tidligere havde en anden router), har den sikkert en IP adresse, der ikke matcher det nuværende netværk.

Du vil i et almindeligt hjemmenetværk ikke kunne pinge adressen 192.168.0.50, hvis din PC ikke er på 192.168.0 netværket - så er den eks. 192.168.1.10, vil du ikke kunne få forbindelse til printeren - og ej heller pinge den.

IP adressen står på den testside du har fået ud af printeren - er den på samme segment som din PC? (de 3 første ciffergrupper er ens). Hvis ikke, er du nødt til at lave et "manuelt" netværk via kabel, hvor du tvinger din PC til at have en IP adresse i samme segment, som printeren er konfigureret til. Så vil du kunne tilgå printerens IP adresse i en web-browser, og rette IP adressen til det rette netværk (en adresse i samme segment som din PC havde).

Det er næsten den eneste måde du har at komme på så gammel et jetdirect kort.

Finder du ud af at lave en reset af kortet, vil den dog som jeg husker det, få en DHCP adresse - en automatisk tildelt adresse på det ekisterende netværk. Den vil du kunne se på testsiden, og denne vil du kunne tilgå uden at rette IP på din PC.