Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2018 - 10:32 Der er 18 kommentarer

Alle blir vi eldre kan ikke hindre det.

Tro meg alle blir vi gamle men til hver hvor tid?

Jeg sliter lidt for tiden, det er ikke kommet brått men jeg har fått et klart svar, det er blitt farlig i trafikken, hater trappetrinn og dem er der mange av her for har du et  lite handikap, er det ikke det landet du bør reise til Thailand.

Kjøre Win10 finnes der noen hjelpemidler et sted, gjerne på tvers av alle program, ikke større bokstaver for det er der kontroll på, for si det enkelt en Printer blir også svak på sort når patronen begynner og bli tom, en tur på butikker ny patrone og da er oppgaven løst

Vet noen om  Microsoft er gått tom for sort, eller har Dere en løsning, computerword er jo min Hobby da, å den er trist og miste for meg.

Arne from Thailand                (ikke se problemet men skriften)

https://ibb.co/dMVG3A
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2018 - 12:28 #1
jeg fatter ikke en bjælde, arne :)
vil du have nyt blæk til din printerpatron ?

jeg bliver 50 år, den 12 januar 2019.
jeg skal holde fest, og jeg vil invitere 24 personer.
jeg glæder mig til det! - indeni er jeg 32, og der vil jeg blive altid.
jeg er begyndt at få hvidt skæg - oh nej, oh nej, et alderstegn.. :)
Avatar billede Mikael Ekspert
25. oktober 2018 - 13:02 #2
#1.. Husk at Arne kunne være din far.. Læs hans indlæg med respekt for hans alder og sprog.. ;)

Enig: Arnes indlæg skal til tider læses mere end 2 gange ;) ;)

Jeg TROR, at Arne opfatter OS på Experten, som hans nære venner ??? ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2018 - 14:09 #3
Takker for svaret jeg har fått.
Her 2 svar som varmet sidwave, hadde det ikke vert så langt vekk hadde jeg kommet i selskapet ditt 12 jan, 24 gjester herlig hadde det vert nærmere hadde jeg kommet ubedt også om jeg så måtte sitte på trappa di, presang en flaske Ålborg Akjavitt skulle du fått.

Dagen er noter her å Gratulasjon får du på dagen..

Du og hvit skjegg det klær du Garantert, 50 år er ingen alder å føler du som 26 nå herlig, beklager går du baklengs stødt? Der er mange fine damer i Danmark.

Også jeg går Baklengs ikke så ofte nå lengre jeg ser så dårlig for tiden du forstår..

Mikael du fikk meg til og le nå du er diplomat nevner alder, respekt, og språk Takk. Men jeg er som sidwave 30 år yngre ser du, at det jeg skriv må leses 2 gange godtar jeg, hvis Thai er bedre kan jeg endre språket om du ønsker til Thai er enkelt? Vider skriv du.
(Jeg TROR, at Arne opfatter OS på Experten, som hans nære venner ??? ;)

Ja jeg gjør det, fordi jeg er Dansk selv fra Nestved, jeg har hele veien fått god støtte og fantastisk hjelp fra mange her på computerword, der er et flott miljø her, sier det rett ut jeg føler meg hjemme her.

Jeg kan ikke alt kommer aldri til det heller, jeg stiller opp for andre med også det gir lærdom.
Nå vender jeg lidt på ting sidwave det er ikke Printeren min som er problemet, men det er selve skriften jeg sliter med, prøv og se igjen på dette bilde  https://ibb.co/dMVG3A
Det er ikke skriften med Sikkerhets kopiering, men skriften under jeg sliter med.

Skal forklare annerledes nå. 1 Øye er helt ødelagt kan ikke repareres, det andre er bare 40% med fare for jeg blir blind, om et år eller før vil dem prøve om en operasjon vil hjelpe, jeg har ikke mistet motet fordi jeg vet nå hva jeg har i vente.

Mitt spørsmål er hvordan kan jeg få teksten lidt tydeligere, farge sort, telefon i dag ser jeg nesten ikke bokstaver på, og her kommer fakta, er der noen evt Microsoft eler andre måter hvordan skrift kan fremheves mer eks  (tekst kan økes fra 8 til 72 det er ikke det jeg spør om, DET ER SELVE FARGEN SORT)

for og forstå dette nå så les ikke bare 2 gange men 3 og jeg vil være meget  Takk -nemlig om noen vet hvordan dette kan fikses.. Takk.

Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2018 - 16:52 #4
Kan ClearType  være deaktiveret på din pc mon?
Prøv at kigge på den video her hvor men kan justere tydeligheden i tekst:
https://www.youtube.com/watch?v=ydAllLlNzLM
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2018 - 16:55 #5
Prøv at gå i indstillinger og skriv ClearType i søgefeltet. Det skulle få dig til justering af dette.
Når du starter op vælger du den firkant der for dig er mest skarp. Når testen er gennemført er indstillinger for ClearType justeret.
Håber du så kan læse tekst :-)
Avatar billede QWERTY Mester
25. oktober 2018 - 17:00 #6
Hvis farven på hjemmesiden, er som den er på dit billed, kan du ikke gøre noget ved det.
Avatar billede QWERTY Mester
25. oktober 2018 - 17:12 #7
http://www.dataporten.net/sikkerhetskopiering/

Det er desvære en tendens på mange hjemmesider, at overskriften er sort, mens selve artiklen er grå.

Her er teksten sort.
https://www.computerworld.dk/art/236099/her-er-tre-forskellige-metoder-til-effektiv-backup

Er der noget specielt du mangler guide til ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2018 - 17:22 #8
En løsning på sådanne hjemmesider kunne så måske være at markere teksten og sætte det ind i et tekstdokument hvor tekst vil blive sort.
Avatar billede QWERTY Mester
25. oktober 2018 - 17:28 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2018 - 17:30 #10
Fordelen ved at gemme kunne også være at det er hurtigere at få fat på en anden gang hvis det er noget man bruger jævnligt :-)
Avatar billede falster Ekspert
25. oktober 2018 - 21:36 #11
Du kan også prøve at slå Stor kontrast til:

Tast: Venstre shift + Alt + PrintScreen.

Så bliver teksten hvid på sort.

Slås fra på samme måde.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2018 - 04:33 #12
Må ha tro på det man gjør.
Så flott et noen stiller opp selv med min språkdrakt Norsk så forstå Dere meg denne gang. For helt klar at bare lidt hjelper meg gir en bedre hverdag,

Jeg kan nevne at Word er det beste program  pr i dag der klare jeg meg fint, det er tidlig men vil nok jobbe lidt med svarene jeg har fått nå en Takk til alle.

#4 Tror jeg har et lite håp der 220661 vil prøve meg lidt der så kanskje denne vidio kan hjelpe, han kan nå snakke for seg, en nervøs type men hvem vet.?

#5 Korrekt Clear Type er deaktivert her også så hjelper ikke men enig Takk,

#7 Her du igjen med samme side, overskrift er tydelig, men ellers heller svakt og dette er nettopp mitt problem, er inneforstått med at noen endring  må til, kanskje Gubben burte tatt en tur på butikken å kjøpt mer farge sort? Viktig å spare ser du kanskje hans budskap ikke er viktig for alle.

Den neste link du viser er samme men straks langt bedre men så er det også et computerword  produkt og der er det ikke skralt med økonomien, bare i Forum men alle jobber svart der så det er ikke synd på noen.

# 8 – 9 – 10 her må jeg tenke lidt, opp kl 6.00, nå må jeg ha kaffe bare ivrig fordi jeg søker jo på en lidt bedre hverdag på computer også da, ellers klager jeg ikke, naboen er gammal høre ikke bare det han vil høre men har det bedre en meg som ser dårligere.
Han, høre bare det han vil høre. VIL DU HA EN Øl  IDAG  sa kommer han raskt.

Falster Takk den skal jeg øve meg lidt på kanskje en tanke, men nå Er det kaffetid, å så må jeg nedgradere en data til Win81  i dag, tydelig en forbanna Gubbe med Win10 å det går greit jeg ser såpass enda..

Stor Takk for i stilte opp  for  meg.

Arne from Thailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2018 - 06:49 #13
#9  QWERTY  Du skriv en god ide og Referer til det 220661  skriv men veien ditt er ikke den lidt krunglede?.

Prøvd lidt selv også her, kopier - lim inn i Word, også det går men for tungvint syntes jeg.

Kanskje vi må ta til Takke med overskrifter, og si det under dem er u-inntersandt, i nød sitte med et forstørelse glass hvis du gidder.

Feilen er nok meg selv og mine Øyne. Alder også det hjelper ikke at man tror jeg er 30 år yngre en jeg er.

Styr unner trappetrinn når du går tur?  Bruk computer å les det du kan og si ikke bry deg om resten?      Og husk ikke klag?

Styr unner Hoteller som ikke har lagt til rette for rullestol og svaksynte. Som gammal byggemann med 50 i jobb stod det øverst  på listen ved bygging.

Jeg skrev i mitt innlegg styr unner Thailand om du er handikappet,  Her kan du snuple i trappetrin så det holder, fortau er fylt med alt mulig skitt,    trafikken passer du deg ikke blir du kjørt rett  ned hensyn er et ukjent begrep her, det er så livsfarlig.som tenkes kan til tider grøs jeg?.

Men vi som ser dårlig fins der råd, hiv Dataen i søpla?  Gå i minibank ute hvor der er lys så du kan slå koden,    forleden trengte jeg Monny,  minibank inne jeg så ikke tallene for koden engang, men en dame stod ved siden av meg,      treng du hjelp, ja sa jeg, hun slo koden og dagen min var reddet.

Men nå går jeg i lære hver eneste dag, nå spør jeg også her og opplever folk hjelper selv på flyplasser, er der hjelp computerword også.

Nå er jeg nok en del på data ja en hobby, du har hjelpesentralen i  Win10 for det meste er der hjelp for alt,  men få til at skrift blir lettlest ikke mulig og få  dette  til for utviklere nei      dem ser jo godt alle så og har så masse å gjøre med oppdateringer
For Win10 er jo ikke ferdi enda.
At dem ser seg  rundt hjørnet glem det da.  Men mitt svar på dette er en bagatell  og få til for dem som kan,  Men hvem bryr seg.

Jeg tror ikke vi kommer lengre med dette, men retter likevel en Stor Takk til Dere for dem svar jeg alt har fått. Ha en fin dag, Jobben venter her.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 12:54 #14
Du skal AKTIVERE ClearType under alle omstændigheder Arne. Det giver en tydeligere tekst generelt på pc.

Do skal kopiere den u læsbare tekst ind i et almindeligt tekst dokument (ikke Word), da den måske ikke kan håndtere tekst fra nettet så godt.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2018 - 13:46 #15
#14    22o661 Jeg hører du sier de men det har ikke lykkas enda, vil nok prøve mer, i dag har der vert lidt meget, hjelp til andre som ikke begriper noen ting men Win 8.1 er på plass + opplæring og da glemmer man seg selv.

Var og handla i stad på butikken, så mange som kjenner meg, jeg kjenner ikke dem igjen    bare helt des- ferdig jeg er flau jeg.

Men må nok lære og leve med dette, etter hvert vil dem nok forstå meg at slik er det nå.  Menjeg  merker også at spør jeg om lidt assistanse så er hjelpen der, har jo brukt Win10 en stund og må forvente at selv dette vil fungere.,

Man må være opptimist og det er jeg.  Men Takk 220661 skal trene vlidt videre med det du forteller Takk.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 13:48 #16
Godt Arne.
Bara tjør på :-) (forstod du den?)
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2018 - 15:08 #17
Jeg forstod deg godt nu, jeg må lære? Du husker sikkert det trøbbel jeg hadde med Google og min Email, det med og skifte Password er ingen heksekunst nei.
'
Feilen var min helt alene jeg trykka feil 1 gang så en gang til ble  iritertt og 3de gang stengte dem meg ute for godt.

Etter 15 forsøk ga jeg opp, alt nytt, det ble lidt jobb, men hadde Bakkopp jeg kjøper og selger lidt på nett også, det klarte jeg og redde.

Hvorfor driv jeg med dette? Jo alle her er Bøykottet du får ikke kjøpt en karamelle hverken i Danmark- Norge eller Sverige du får ikke bruke Paypal engang, EU har fatter et vedtak bor du ikke hjemme og  reiser du uten for landets grense er ikke du som andre folk da er du en Molbo? Undskyld det var ment som lidt humor.
Og vær du sikker gir ikke opp i fø omgang men kan bli tvunget og da tar jeg det der ifra god helg til deg og dine.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. oktober 2018 - 03:04 #18
Det er søndagi dag  jeg starter med å ønske alle en god helg som har deltatt i denne tråden, jeg har fått flere råd her kanskje det nærmeste jeg kommer en løsning er når 220661 skriv dette..

Bare kjør på Arne og den forstår jeg godt.

Altanativ Clear Type skulle gi et håp men nei jeg får det bare ikke til og bli bedre, den som har ansvar for dette programmet hos Microsoft, det er sikker en utvikler under opplæring som har gjort denne, og mitt svar er da?

Det virker som en pisser i havet og håper vandet stiger, og da kan man slå fast at svaksynte ikke er en Gruppe å satse på, da er det bedre og få ferdig en halvfabrikat av Win 10 og få den  ferdig så det kan brukes av alle. Men Takk for Dere stilte opp.

Arne.