Avatar billede folj Forsker
08. oktober 2018 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Finde fil der indeholder et bestemt 'tekststreng'

Jeg skal søge efter en fil (sikkert en wordfil) der indeholder et bestemt ord.
Hvordan søger jeg mapper igennem for at finde en fil hvor jeg har skrevet noget om det.
Vi kører windows 7 Enterprise, og jeg burger den tilhørende explorer til filhåndtering.
Avatar billede falster Ekspert
08. oktober 2018 - 14:00 #1
Avatar billede finb Ekspert
08. oktober 2018 - 16:35 #2
I Stifinder >> Indstilliinger >> Søg
kan du afkrydse at søge efter ord, i stedet for filnavn.
Avatar billede folj Forsker
09. oktober 2018 - 08:40 #3
@falster:
Ja. Det tog lidt tid inden jeg fandt ud af hvad der menes.
Nu prøver jeg lige at resumere kort:
I søgfeltet i explorer skriver jeg
content: "mit søgeord"  type: *.doc

Den sidste del type: *.doc begrænser søgningen til filer med endelsen "doc" som jeg husker er endelsen  på gamle wordfiler .

Det virkede fint og hurtigt,  og den fandt det jeg ledte efter.
Avatar billede folj Forsker
09. oktober 2018 - 08:42 #4
@finb:

I de nyere versioner af windows er der ikke noget der heder stifinder længere.
Det hedder Explorer alt sammen - også der hvor man laver filhåndtering.
Avatar billede Hans Mester
09. oktober 2018 - 09:54 #5
Dansk vs. engelsk...

Stifinder vs. file explorer