Avatar billede Siafu Novice
04. oktober 2018 - 12:58 Der er 2 kommentarer

formler opdaterer ikke

Hej

Jeg har lavet følgende formel I excel for at søg efter nogle tal.

=HVIS(ER.TAL(SAMMENLIGN(B140;'Bero 4-10-18'!$B:$B;0));"Ja"; "")

Formålet er at hvis den finder det tal skal den skrive "ja".

Dog er min udfordring at nogle af dem hvor jeg ved tallet er i kolonnen viser den ikke. Dog hvis jeg trykker på cellen den søger efter (I dette tilfælde B140) og trykker enter uden at ændre noget, så virker den.

Hvad kan årsagen til at den ikke opdatere være?

Jeg har været inde i indstillinger og sørge for at den opdaterer automatisk.

Mvh

Rasmus
Avatar billede excelent Ekspert
04. oktober 2018 - 20:44 #1
Kunne betyde at nogle af dine værdier opfattes som tekst
Prøv markere dine tal (ikke hele kolonnen og ikke flere efterfølgende tomme celler)
Vælg Tekst til Kolonne efterfulgt af Udfør uden at ændre ved standard indstillinger.

obs. kun 1 kolonne af gangen hvis du har flere
Avatar billede Siafu Novice
05. oktober 2018 - 07:00 #2
Tak for svaret

Har siddet med samme udfordring før ang. det. Den plejer bare at komme med en lille grøn trekant for den fortælle mig at det er sådan det hænger sammen. Det gjorde den bare ikke her.