Avatar billede liden Nybegynder
26. august 2001 - 20:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ZoneAlarm

hej
Er der nogle der ved hvad denne besked betyder
som er begyndt at komme på min zonealarm
min udbyder svare ikke på henvendelse er den giftig
eller OK.

The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable) from 195.249.192.235.
Occurred: 6 times between 20-08-2001 20:00:16 and 20-08-2001 20:01:10

jeg har prøvet mereinfo og fået adr hvem det er og sendt den til min int-udbyder
men uden hjælp,
VH liden
Avatar billede master_nemo Nybegynder
26. august 2001 - 20:42 #1
her jeg også fået... men som jeg hr opfattet det er der ikke noget farligt ved det, ikke nogen der hacker sig ind på den eller nogen, men hvis det er så gør det jo ikke noget... du har jo firewall for de ikke kan komme ind ik :o)... men nej er sikker på det ikke er farligt....

/MN
Avatar billede oskar Nybegynder
26. august 2001 - 20:43 #2
Her kan du jo se hvem ipadressen tilhører. Måske din udbyder, eller måske en med et modem eller lignende.

inetnum:      195.249.192.192 - 195.249.192.255
netname:      CUSTOMER-CONN-30S
descr:        Tele Danmark Datadivisionen
descr:        8260 Viby J.
country:      DK
Avatar billede dr.m Nybegynder
26. august 2001 - 21:21 #3
ICMP traffic is PING. could be that somebody was initiating a ping of death on your IP.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 01:52 #4
Det er et af minuserne ved zonealarm, selv venskabs klap fra andre pc\'er / dns servere m.v. bliver opfatetet som indburd, men når det så endelig gælder, så opdager Zonealarm slet ikke noget. ZoneAlarm er lige så utæt som et si :o)