Når du arbejder en del med Word, som du tilsyneladende gør, kan du ikke investere din tid bedre end i at sætte dig ind i brugen af typografier og derefter give dig til at bruge typografier systematisk og konsistent. Det vil gøre dit arbejde i Word så meget hurtigere og dine dokumenter bedre :-). Tiden i starten er hentet hjem lynhurtigt. Måske du kan finde information på min Word Tips blog, som kan være til nytte. Jeg har bla. skrevet et par helt grundlæggende artikler om fordelene ved at anvende typografier systematisk (
https://www.thedoctools.com/wordtips/om-typografier-del1/ og
https://www.thedoctools.com/wordtips/om-typografier-del2/)
Mht. fonte: Hvis en bruger åbner et Word-dokument, som anvender en font, der ikke er installeret, vil Word bruge en erstatningsfont. Det kan for meget specielle fonte ende med at blive f.eks. Courier, hvilket helt sikkert ser anderledes ud end den rigtige font. Men det fylder unødigt at gemme fonte i alle dokumenter. Jeg vil stærkt anbefale at bruge standardfonte i Word så vidt som overhovedet muligt, hvis det drejer sig om dokumenter, som skal deles mellem flere, mens de er i Word-format. Der findes et stort antal fonte i alle Office-versioner (varierer lidt mellem versioner). Hvis man skal være helt sikker, må man holde sig til standard Windows-fonte.
Her er f.eks. link til en liste af fonte, som findes i Office 2013:
https://support.microsoft.com/en-us/help/2800393/fonts-that-are-installed-with-microsoft-office-2013-products