Avatar billede Rune Sommer Mester
07. juni 2018 - 13:12 Der er 2 kommentarer

FELT som baggrund er låst ved genstart.

Ved Personlige indstillinger i Win10, kan man ændre baggrundsbilledet og hvordan det skal vises på sin skærm.
Ved genstart af min maskine ændres visningsmåden automatisk tilbage til FELT, og det er ikke det jeg foretrækker. Jeg vil gerne have UDFYLD.
Men selvom udfyld vælges, er den tilbage på FELT efter en genstart.

Hvordan kan jeg fastfryse UDFYLD?

Jeg sidder ved en PC på en offentlig institution, og jeg HAR spurgt om der var nogen specifik grund til at FELT er valgt som standard. Der er ingen der ved hvorfor det er sådan, eller hvordan man kan ændre det. For jeg må gerne ændre det. Derfor søger jeg måske noget i reg.databasen der kan ændres, så Udfyld er standard ved opstart.

Anyone?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2018 - 13:53 #1
du skal snakke med din systemadmin, fordi man kan låse skrivebordet fra serveren af, og det har han måske gjort
Avatar billede Rune Sommer Mester
07. juni 2018 - 14:30 #2
Jeg er ikke koblet til en server som sådan. Min PC er ikke en 'tynd klient'. Min PC er blot installeret med et typisk standardiseret spejl. Og det må være i dette spejl, at der er lavet en eller anden låsning. Som ingen så ved hvorfor er der, eller hvordan den fjernes.