Avatar billede Katja Larsen Juniormester
16. maj 2018 - 09:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning omregne valuta

Hej,
er det muligt at omregne valuta i selve brevfletningen?

Jeg har et excel ark med dkk

I brevet vil jeg have prisen stående både i dkk, sek og nok.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. maj 2018 - 11:03 #1
Ja, det er muligt. Word kan lave beregninger i felter. Se f.eks. eksemplet med i denne artikel:
https://www.itsupportguides.com/knowledge-base/office-2010/word-2010-calculations-using-mail-merge-fields/

I selve feltkoden: I stedet for + skal du bruge * for at multiplicere. I stedet + 1-tallet skal du bruge den relevante omregningskursen mellem de relevante valutaer.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. maj 2018 - 11:13 #2
Kunne det ikke være en mulighed at beregne sek og nok inden selve brevfletningen?
Avatar billede Katja Larsen Juniormester
16. maj 2018 - 11:21 #3
Hej Lene

mit felt ser sådan ud, og jeg ved ikke lige hvor jeg skal sætte *7,44 ind?

{MERGEFIELD beløb \# "#.##0,00"}
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. maj 2018 - 11:47 #4
Prøv at studere anvisningen i det det link, jeg sendte.

Du skal indsætte et nyt felt (med Ctrl+F9), som indeholder det eksisterende felt. TIP: du kan markere det eksisterende felt og taste Ctrl+F9 for at indsætte det ydre felt. Derefter skal du tilføje de øvrige data i feltet. Den færdige feltkode vil se ca. sådan ud, hvis valutaomregningskursen er 1,24:

{ ={MERGEFIELD beløb \# "#.##0,00"}*1,24 }