Avatar billede mort1 Ekspert
05. maj 2018 - 12:07 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Miljøtillæg

Hvad mener I om begrebet "Miljøtillæg" som opkræves på adskillige hoteller og som varierer fra nogle få Kroner til 60 Kr. eller mere pr person pr nat ? Hvad dækker det mon og er miljøet dårligere der hvor miljøtillægget er lavt ? Hvordan mon miljøet så er, der hvor man ikke opkræver miljøtillæg om søndagen ?
Set i annonce:
Miljøtillæg på 59 kr. pr. person pr. nat. Dette afregnes direkte med stedet
Der betales ikke miljøtillæg om søndagen
Avatar billede Slater Ekspert
05. maj 2018 - 12:18 #1
"Nogle hoteller kræver et miljøgebyr eller et miljøtillæg som et særskilt tillæg til overnatningsprisen.

Det kan f.eks. opkræves som dækning for de forskellige miljørelaterede afgifter og udgifter, som et hotel (i lighed med de fleste andre erhvervsdrivende) skal betale.

Det kan f.eks. være energiafgifter, affaldsgebyrer, energiforbrug, udgifter til vask mv. Det er helt op til det enkelte hotel, om man vil opkræve dette gebyr.

Man skal dog være opmærksom på markedsføringsloven, som siger, at ved annoncering og salg til forbrugerkunder skal hele prisen oplyses fra start – inklusive alle tillæg og afgifter.

Det går ikke først at angive, at prisen tillægges et miljøtillæg på f.eks. 5 pct., når regningen skal betales."
Kilde
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. maj 2018 - 13:28 #2
Vedrørende det der står
"Man skal dog være opmærksom på markedsføringsloven, som siger, at ved annoncering og salg til forbrugerkunder skal hele prisen oplyses fra start – inklusive alle tillæg og afgifter" er der uden nogen tvivl om at firmaet "glemmer", ikke på grund af hukommelsen svigter, men på grund af deres flossede forretningsmoral.
Avatar billede mort1 Ekspert
12. juni 2018 - 14:41 #3
Jeg forstår stadig ikke, at nogle hoteller opkræver "miljøtillæg" medens andre ikke gør - Tror det er noget med, at visse hoteller har behov for at lave tilbud der ser billige ud, selv om de faktisk ikke er det når "miljøtillægget" er lagt på.
Mit forslag til en løsning er at fravælge de hoteller der opkræver "miljøtillæg" og ikke forklarer hvad tillægget dækker - måske de, som ErikHg skriver, har en lidt flosset forretningsmoral, og / eller fordi de anser kunderne for at være idioter, som ikke gennemskuer priserne.