Avatar billede Klaus123 Mester
01. maj 2018 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lige store afstande i x og y aksen i en graf

Hej

Jeg har en række punkter i et x-y koordinatsystem. Jeg vil gerne have at afstanden i x- og y-aksen er lige store.

Venlig hilsen

Klaus
Avatar billede finb Ekspert
01. maj 2018 - 15:14 #1
Højreklik på X- og Y-aksen,
der er mange indstillings-muligheder
Avatar billede Klaus123 Mester
01. maj 2018 - 22:31 #2
Det har jeg prøvet, med kan ikke finde nogle steder, hvor jeg kan indstille dem til at være lige store. Tallene ændrer sig, så det skulle herne være en løsning, hvor  tallene kan ændres uden at skulle fifle med grafen hver gang.
Avatar billede Nikolaj Forsker
02. maj 2018 - 07:35 #3
Højreklik på X-aksens værdi(dem du gerne vil have "fastlåst") vælg formatér akse.
ude til højre under akseindstilling, kan du se grænse værdier( minimum og maksimum) indtast det værdier du ønsker. (du kan også se at teksten ved siden af feltet ændres fra automatisk til en knap der hedder "nulstil")
gentag så det samme med Y-aksen.

så burde de være fastlåst.
Avatar billede Nikolaj Forsker
02. maj 2018 - 07:36 #4
Under enheder  lige under ovennævnte kan du også angive hvor store spring der skal være imellem værdierne på enten x eller y.