Avatar billede MacMadsen Novice
24. april 2018 - 20:44 Der er 1 kommentar

Match index nummer i array med andet array

Hej,

Jeg er forholdsvis ny i JavaScript, men har taget en opgave på mig, som jeg forsøger at løse, så jeg samtidig bliver bedre til JS.

Situationen er den, at jeg har 2 input felter med hver deres "number".

Det input brugeren giver til input felt nummer 1, kan være et tal imellem 20 og 100. I input felt nummer 2, indtastere brugeren et lignende tal imellem 100 og 180.

Indtaster brugeren fx. 30 i det første input felt, så skal der være et tekst output der skriver "Godt gået", hvis tallet i input felt nummer 2 er 110 eller derovre. Jeg forestiller mig at preudfylde tallene fra 20 til 100 og 100 til 180 i et array.

Så det er sådan set de to positioner i de to arrays der skal sammelignes.

Kan i hjælpe mig lidt på vej, i hvilken retning jeg skal kigge. Jeg har prøvet lidt med indexOf, men syntes ikke jeg kan få det til at fungere.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. april 2018 - 21:55 #1
Måske du kunne starte med noget ala dette:

https://jsfiddle.net/5qr9qwcL/

Så har du 2 felter.
Så forstår jeg dog ikke helt hvad der er dine kriterier for "godt gået" eller ej.