19. april 2018 - 18:51 Der er 9 kommentarer

Ny pc vil ikke starte

jeg har bygget en ny pc

Corsair Carbide SPEC-03 White LED - Kabinet
ASUS ROG STRIX B350-F GAMING Bundkort
AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth CPU - 3.5 GHz
Corsair CX450 Strømforsyning - 450 Watt - 120 mm
WD Blue WD10EZEX Harddisk - 1 TB - 3.5" - 7200 rpm
Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 DC 8GB
Asus Geforce GTX 1050

Den vil ikke starte nå man trykker på kontakten

Alle dele er helt nye

Nogle der har en ide til hvorfor den ikke starter op ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2018 - 19:00 #1
Prøv at gennemgå ALLE stikforbindelser. Man kan let i sin iver efter at få startet "dyret" komme til at overse noget. (jeg taler her af erfaring)
Det kan være de små ledninger til frontpanelet er er sat forkert, så prøv at kikke endnu en gang på manualen for, at sikre at disse er sat på deres respektive pladser.
19. april 2018 - 19:16 #2
jeg har været over det 5-6 gang for at se om jeg har glemt noget....så det er derfor jeg skriver her..er løbet tør for ideer :(
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2018 - 19:34 #3
Er der nogen form for reaktioner, når du trykker på Tænd-knappen?

Og du har vel tændt for strømforsyningen på 0/1- knappen på den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2018 - 19:43 #4
#3 Jeg tænkte også på det med 0/1-knappen.
Det kan nogen gange være en ganske enkel ting, der forhindre succesen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2018 - 21:42 #5
Det er jo så smart i en computer, at man faktisk ikke kan montere hverken kabelstikkene fra strømforsyningen (PSU´en) og kablerne til processoren (CPU´en) forkert da stikkene godt nok ligner hinanden med ikke passer. Det samme gælder kablerne til grafikkortet. Heller ikke kablet fra strømforsyningen til motherboardet kan fejlmonteres. SATA-kablerne og strømkablerne til HDD/SSD kan heller ikke monteres forkert, derfor er der en mulighed - om end den er lille - for at ledningerne til tænd/sluk knappen samt lysdioderne for tændt maskine (oftest blå) og lysdioden der angiver, at der skrives til HDD/SSD én (oftest rød) tilbage. Det kan være der problemet ligger.

https://ibb.co/iUX397
19. april 2018 - 22:53 #7
Er der nogen form for reaktioner, når du trykker på Tænd-knappen?
Nej slet ikke noget

Og du har vel tændt for strømforsyningen på 0/1- knappen på den?
ja :)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
19. april 2018 - 23:20 #8
Meget normal fejl ved selv-samling, evt. er der  futtet en komponent af pga. statisk elektricitet, eller en del har været defekt. Fejlfinding består i at afkoble alt undtagen det der skal til for at får et billede på skærmen.
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2018 - 23:36 #9
Huskede du at installere afstandsstykkerne til bundkortet i kabinettet, før du placerede bundkortet i kabinettet?

https://www.google.dk/search?q=pc+motherboard+spacers&rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjsntGWo8faAhVEPVAKHYlaDE4Q_AUICigB&biw=1527&bih=835#imgrc=t-PeEv3X1mBDRM:

Udover det kan jeg kun foreslå dig at gennemlæse linkene fra Carnac i indlæg #6, eller, måske en løsning, jeg hjalp en elektriker med for mange år siden: Er du sikker på, den forlængerledning, du måske bruger til din printer, er ok?"